D 2009

Specific rating scale for evaluating forward breakfall

REGULI, Zdenko, Martin ZVONAŘ, Martin SEBERA a Michal VÍT

Základní údaje

Originální název

Specific rating scale for evaluating forward breakfall

Název česky

Specifická škála pro hodnocení pádu vpřed s převratem a zaražením

Autoři

REGULI, Zdenko (703 Slovensko, garant, domácí), Martin ZVONAŘ (203 Česká republika, domácí), Martin SEBERA (203 Česká republika, domácí) a Michal VÍT (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Achen, Current trends in Performance Analysis, od s. 223-227, 293 s. 2009

Nakladatel

Shaker Verlag

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Německo

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14510/09:00036840

Organizační jednotka

Fakulta sportovních studií

ISBN

978-3-8322-8390-2

Klíčová slova anglicky

rating scale; falling techniques; physical education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 24. 8. 2011 13:12, Mgr. Martin Sebera, Ph.D.

Anotace

V originále

We used Delphi method for making descriptive model and specific binomic rating scale of forward breakfall. Five experts were selected according their formal education, technical level in combative sports and experience in teaching and evaluating. Descriptive model was verified and rebuilded to iconic-symbolic model by using Simi Motion 3D analysis. 116 students falls were videotaped and evaluated by both combative sports experts (n=5) and physical education teachers (n=51). Kendall rank correlation coefficient and t-test were used to test inter-rater reliability among experts and between experts and physical education teachers.

Česky

Použili jsme metodu Delfi pro vytvoření deskriptivního modelu a specifické binomické škály pro pád vpřed s převratem a zaražením. Model byl verifikován a přestavěn na ikonicko-symbolický model pomoci kinematické analýzy systémem Simi Motion 3D.116 studentů bylo nahráno a videozáznamy byly použity k hodnocení experty (n=5) a učiteli tělesné výchovy (n=51). Pro posouzení inter-rater reliability byla použitá Kendallova pořadová korelace a t-test.