ŠVAŘÍČEK, Roman. Pomluvy jako mikropolitická strategie učitelů základní školy. Studia paedagogica. Brno: MU, 2009, roč. 14, č. 1, s. 87-108. ISSN 1803-7437.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pomluvy jako mikropolitická strategie učitelů základní školy
Název anglicky Gossip as Basic School Teachers Micro-Political Strategy
Autoři ŠVAŘÍČEK, Roman (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, MU, 2009, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Fulltext
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00036845
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky pomluvy; fámy; učitelé experti; mikropolitika školy; strategie
Klíčová slova anglicky gossip; rumours; expert teachers; school micro-politics; strategies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D., učo 12302. Změněno: 31. 1. 2012 21:32.
Anotace
Text se zabývá pomluvami v prostředí základní školy. V první části textu je vymezen problém pomluv a fám, ve druhé jsou popsány výsledky empirického zkoumání učitelů expertů. Závěry jsou podloženy empi-rickým zkoumáním zkušených učitelů, expertů, s použitím kvalitativního přístupu, narativního a biografického designu. Především je řešena otázka, jak pomluvy ovlivňují práci učitele experta, jeho identitu a pozici ve škole. Pomluvy ve škole nejsou vnímány jako nahodilé jevy, ale jako mikropolitická strategie používaná učiteli k získání vlivu a ochrany.
Anotace anglicky
This text deals with gossip in basic schools. Once clarified various forms of gossip and rumours, the author describes the outcome of an empirical research with expert teachers. The results are based on a research of experienced teachers, using the qualitative approach and the narrative and biographical designs. The study primarily comments on how gossip can influence the expert teacher's work and his/her identity and position within the school. As such, school gossip is not considered as a random phenomenon but rather a micro-political strategy used by teachers to gain influence and protection.
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 23:58