D 2009

K problematice některých sociálně patologických jevů v našem základním školství

PROCHÁZKOVÁ, Lenka a Marie HAVELKOVÁ

Základní údaje

Originální název

K problematice některých sociálně patologických jevů v našem základním školství

Název česky

K problematice některých sociálně patologických jevů v našem základním školství

Název anglicky

To The Problems Of Certain Soscial Pathologies In Our Basic Education

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant) a Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

České Budějovice, 2nd international conference Health Education and Quality of Life, od s. 267-273, 7 s. 2009

Nakladatel

University of South Bohemia

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036862

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7394-180-2

Klíčová slova anglicky

Social pathologie eating disorders research investigation questionnaire students

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 11. 2009 15:32, PhDr. Mgr. Lenka Adámková, Ph.D.

Anotace

V originále

V období staršího školního věku začíná narůstat četnost výskytu poruch příjmu potravy (dále jen PPP), zejména u dospívajících dívek. Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat znalosti žáků základních škol v Brně o problematice PPP a navrhnout opatření primární prevence. V rámci zlepšení situace a preventivních aktivit bude nutné vyčlenit na téma PPP více času, aktivně s dětmi diskutovat o jejich názorech, pomoci jim nalézt vhodný způsob obrany proti mediálnímu tlaku a reklamě, preferovat výhody zdravého způsobu života. Vhodné vytvoření a integrace výukových materiálů v pregraduální výuce a následné zpřístupnění těchto materiálů učitelům v praxi, patří k jednomu z aktuálních úkolů Katedry rodinné výchovy a výchovy ke zdraví Pedagogické fakulty MU Brno.

Anglicky

In the older school age beguns to increase the frequency of incidence of eating disorders (hereinafter ED), especially for adolescent girls. The aim of the research investigation was to map the knowledge of pupils at basic schools in Brno about problematic of ED and propose a primary prevention. In the context of improving the situation and preventive activities will be necessary to allocate more time for theme ED, actively discuss with students their wiews, help them to find ways of defense pressure against the media and advertising in appropriate way, favour the benefits of a healthy lifestyle. The creation and integration of teaching materials and modern teaching methods in undergraduate teaching and subsequent disclosure of these new methods and materials for teachers in practise is one of the current tasks of Department of family education and training to health at the Faculty of Education, MU in Brno.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století