NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁ. Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání. In Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy, DIDFYZ 2008. 1. vyd. Nitra: Univerzika Konštantína Filozofa v Nitre, 2009, s. 391 - 399. ISBN 978-80-8094-496-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání
Název česky Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání
Název anglicky Material Physics as an Element of Motivation in Physics Education
Autoři NAVRÁTIL, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Nitra, Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy, DIDFYZ 2008, od s. 391 - 399, 9 s. 2009.
Nakladatel Univerzika Konštantína Filozofa v Nitre
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 20000 2. Engineering and Technology
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036928
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8094-496-4
Klíčová slova česky Fyzika materiálů; matematika ; perspektivní materiály; didaktika fyziky
Klíčová slova anglicky Material Physics; Mathematics; Perspective Materials; Didactics of Physics
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc., učo 129. Změněno: 27. 3. 2013 17:25.
Anotace
Motivace studentů ke studiu přírodních věd je složitým problémem zejména v posledních desetiletích, charakterizovaných malým zájmem mladých lidí o studium přírodních věd (zejména chemie a fyziky). Podle [1] existuje 20 motivačních vzdělávacích metod, využívaných při vyučování přírodních věd. Jednou z nich podle autorů tohoto článku velmi důležitou je Aplikace získaných poznatků v technické praxi a jiných oblastech (např. při objasňování podstaty přírodních jevů). Tato zkušenost byla potvrzena dlouholetými zkušenostmi obou autorů, diskusemi se studenty, i pomocí anket. Jako příklad je uvedena jedna z motivačních přednášek obou autorů, týkající se nových materiálů. Výsledky inovované přednášky byly porovnávány pomocí testů s výsledky předcházejícími. Práce vznikla jako výsledek grantu FRVŠ MŠMT.
Anotace anglicky
The students motivation in science education is a relatively wide problem especially in last few decades, characterized by very low interest of young generation in natural sciences (chemistry and physics). According to [1] there exist 20 motivational educational techniques used in science education. One of them , according to authors of this contribution very important, is Application of science findings in technology and other areas (i.e. for example in explanation of natural phenomena). This experience has been confirmed by means of questionnaires and discussions with students. As an example there is presented one motivation lecture dealing with new perspective materials. The results were tested and compared with previous materials.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 19:48