2009
Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání
NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁZákladní údaje
Originální název
Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání
Název česky
Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání
Název anglicky
Material Physics as an Element of Motivation in Physics Education
Autoři
NAVRÁTIL, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Nitra, Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy, DIDFYZ 2008, od s. 391 - 399, 9 s. 2009
Nakladatel
Univerzika Konštantína Filozofa v Nitre
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
20000 2. Engineering and Technology
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00036928
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-8094-496-4
Klíčová slova česky
Fyzika materiálů; matematika ; perspektivní materiály; didaktika fyziky
Klíčová slova anglicky
Material Physics; Mathematics; Perspective Materials; Didactics of Physics
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 17:25, prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
V originále
Motivace studentů ke studiu přírodních věd je složitým problémem zejména v posledních desetiletích, charakterizovaných malým zájmem mladých lidí o studium přírodních věd (zejména chemie a fyziky). Podle [1] existuje 20 motivačních vzdělávacích metod, využívaných při vyučování přírodních věd. Jednou z nich podle autorů tohoto článku velmi důležitou je Aplikace získaných poznatků v technické praxi a jiných oblastech (např. při objasňování podstaty přírodních jevů). Tato zkušenost byla potvrzena dlouholetými zkušenostmi obou autorů, diskusemi se studenty, i pomocí anket. Jako příklad je uvedena jedna z motivačních přednášek obou autorů, týkající se nových materiálů. Výsledky inovované přednášky byly porovnávány pomocí testů s výsledky předcházejícími. Práce vznikla jako výsledek grantu FRVŠ MŠMT.
Anglicky
The students motivation in science education is a relatively wide problem especially in last few decades, characterized by very low interest of young generation in natural sciences (chemistry and physics). According to [1] there exist 20 motivational educational techniques used in science education. One of them , according to authors of this contribution very important, is Application of science findings in technology and other areas (i.e. for example in explanation of natural phenomena). This experience has been confirmed by means of questionnaires and discussions with students. As an example there is presented one motivation lecture dealing with new perspective materials. The results were tested and compared with previous materials.