D 2009

Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání

NAVRÁTIL, Vladislav a Jiřina NOVOTNÁ

Základní údaje

Originální název

Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání

Název česky

Fyzika materiálu jako motivační prvek ve fyzikálním vzdělávání

Název anglicky

Material Physics as an Element of Motivation in Physics Education

Autoři

NAVRÁTIL, Vladislav (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiřina NOVOTNÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Nitra, Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy, DIDFYZ 2008, od s. 391 - 399, 9 s. 2009

Nakladatel

Univerzika Konštantína Filozofa v Nitre

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

20000 2. Engineering and Technology

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036928

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-8094-496-4

Klíčová slova česky

Fyzika materiálů; matematika ; perspektivní materiály; didaktika fyziky

Klíčová slova anglicky

Material Physics; Mathematics; Perspective Materials; Didactics of Physics

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 3. 2013 17:25, prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.

Anotace

V originále

Motivace studentů ke studiu přírodních věd je složitým problémem zejména v posledních desetiletích, charakterizovaných malým zájmem mladých lidí o studium přírodních věd (zejména chemie a fyziky). Podle [1] existuje 20 motivačních vzdělávacích metod, využívaných při vyučování přírodních věd. Jednou z nich podle autorů tohoto článku velmi důležitou je Aplikace získaných poznatků v technické praxi a jiných oblastech (např. při objasňování podstaty přírodních jevů). Tato zkušenost byla potvrzena dlouholetými zkušenostmi obou autorů, diskusemi se studenty, i pomocí anket. Jako příklad je uvedena jedna z motivačních přednášek obou autorů, týkající se nových materiálů. Výsledky inovované přednášky byly porovnávány pomocí testů s výsledky předcházejícími. Práce vznikla jako výsledek grantu FRVŠ MŠMT.

Anglicky

The students motivation in science education is a relatively wide problem especially in last few decades, characterized by very low interest of young generation in natural sciences (chemistry and physics). According to [1] there exist 20 motivational educational techniques used in science education. One of them , according to authors of this contribution very important, is Application of science findings in technology and other areas (i.e. for example in explanation of natural phenomena). This experience has been confirmed by means of questionnaires and discussions with students. As an example there is presented one motivation lecture dealing with new perspective materials. The results were tested and compared with previous materials.