KROČA, David. Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008). In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, s. 12-23. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)
Název česky Umělecký přednes a divadlo poezie jako nástroj socializace (Zkušenosti z Wolkrova Prostějova v letech 2000-2008)
Název anglicky Artistic Performance and Poetry Theatre as a Means of Socialization (Experience from the Wolker's Prostějov Festival 2000-2008)
Autoři KROČA, David (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. s. 12-23, 2009.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Písemnictví, masmedia, audiovize
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00036941
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky umělecký přednes; recitační soutěž; interpretace textu; přednes poezie a prózy; socializace
Klíčová slova anglicky art recital; recital competition; text interpretation; poetry and prose performance; socialization
Změnil Změnil: doc. PhDr. David Kroča, Ph.D., učo 25629. Změněno: 9. 1. 2012 11:45.
Anotace
Článek se zabývá vlivem uměleckého přednesu a divadla poezie na děti a mládež se sociálním znevýhodněním. Autor prezentuje výsledky svého dosavadního výzkumu v této oblasti a využívá i svých zkušeností z lektorské činnosti na celostátním festivalu poezie Wolkrův Prostějov v letech 2000-2008. Analyzuje zkušenosti sólových recitátorů, členů a vedoucích divadelních souborů i konkrétní vystoupení na přehlídce Wolkrův Prostějov.
Anotace anglicky
The article is about the influence of artistic performance and poetry theatre on children and young people who are socially disadvantaged. The author presents results of research and benefits from his experiences from juries at the National Festival of Poetry Wolker's Prostějov in 2000-2008. He analyzes his experience of solo reciters, members and leaders of theatre ensembles as well as particular performances on Wolker's Prostějov parade.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 17:04