2009
Implementace problematiky duševních a behaviorálních poruch do učiva Chemie na vyšším stupni gymnázií
HOLÝ, Luboš a Jiří ŠIBORZákladní údaje
Originální název
Implementace problematiky duševních a behaviorálních poruch do učiva Chemie na vyšším stupni gymnázií
Název anglicky
The Implementation of Topics of Mental and Behavioural Disorders into Chemistry at Upper Stage of Six-year or Eight-year Grammar Schools
Autoři
HOLÝ, Luboš (203 Česká republika, garant) a Jiří ŠIBOR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 5 s. 2009
Nakladatel
Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00036951
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7231-650-2
Klíčová slova česky
duševní a behaviorální porucha; Chemie; chemismus centrální nervové soustavy; implementace; rámcový vzdělávací program pro gymnázia; Výchova ke zdraví
Klíčová slova anglicky
Mental and Behavioural Disorder; Chemistry; Chemistry of Central Nervous System; Implementation; Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar School); Health Education
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2013 06:53, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.
V originále
Duševní a behaviorální poruchy jsou mj. provázeny změnou chemismu centrální nervové soustavy. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia zavádí vzdělávací obor Výchova ke zdraví, jehož součástí by se témata duševních a behaviorálních poruch měla stát. Příspěvek se snaží nastínit možnost, jak právě na základě změny chemismu centrální nervové soustavy doprovázející duševní a behaviorální poruchy tuto tematiku implementovat do učebního oboru Chemie na vyšším stupni gymnázia. Smyslem textu je přispět ke komplexnímu a integrovanému pojetí výuky. Toto pojetí nesleduje pouze kvantitativní, ale především kvalitativní cíl:změnu postojů žáků vůči duševním a behaviorálním poruchám. Klíčová slova: duševní a behaviorální porucha, Chemie, chemismus centrální nervové soustavy, implementace, rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Výchova ke zdraví.
Anglicky
Mental and behavioural disorders are i. a. accompanied by a chemical changes in the central nervous system. Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar School) is gong to introdukce educational subject Health Education which should undubtedly include the topics of mental and behavioural disorders. The article tries implementation of the topics of mental and behavioural disorders into Chemistry at upper stage six-year or eight-year grammar schools. The implementation is possible due to the chemical changes which are connected just with the psychiatrical diseases. Moreover the sense of this article is also contribution to complex and integrated education. This way of education does not pursue only quantitative targets but above all qualitative targets. Qualitative target means especially the changes of students in attitude towards the mental and behavioural disorders.