D 2009

Implementace problematiky duševních a behaviorálních poruch do učiva Chemie na vyšším stupni gymnázií

HOLÝ, Luboš a Jiří ŠIBOR

Základní údaje

Originální název

Implementace problematiky duševních a behaviorálních poruch do učiva Chemie na vyšším stupni gymnázií

Název anglicky

The Implementation of Topics of Mental and Behavioural Disorders into Chemistry at Upper Stage of Six-year or Eight-year Grammar Schools

Autoři

HOLÝ, Luboš (203 Česká republika, garant) a Jiří ŠIBOR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 5 s. 2009

Nakladatel

Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00036951

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7231-650-2

Klíčová slova česky

duševní a behaviorální porucha; Chemie; chemismus centrální nervové soustavy; implementace; rámcový vzdělávací program pro gymnázia; Výchova ke zdraví

Klíčová slova anglicky

Mental and Behavioural Disorder; Chemistry; Chemistry of Central Nervous System; Implementation; Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar School); Health Education

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 2. 2013 06:53, Mgr. Jiří Šibor, Ph.D.

Anotace

V originále

Duševní a behaviorální poruchy jsou mj. provázeny změnou chemismu centrální nervové soustavy. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia zavádí vzdělávací obor Výchova ke zdraví, jehož součástí by se témata duševních a behaviorálních poruch měla stát. Příspěvek se snaží nastínit možnost, jak právě na základě změny chemismu centrální nervové soustavy doprovázející duševní a behaviorální poruchy tuto tematiku implementovat do učebního oboru Chemie na vyšším stupni gymnázia. Smyslem textu je přispět ke komplexnímu a integrovanému pojetí výuky. Toto pojetí nesleduje pouze kvantitativní, ale především kvalitativní cíl:změnu postojů žáků vůči duševním a behaviorálním poruchám. Klíčová slova: duševní a behaviorální porucha, Chemie, chemismus centrální nervové soustavy, implementace, rámcový vzdělávací program pro gymnázia, Výchova ke zdraví.

Anglicky

Mental and behavioural disorders are i. a. accompanied by a chemical changes in the central nervous system. Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar School) is gong to introdukce educational subject Health Education which should undubtedly include the topics of mental and behavioural disorders. The article tries implementation of the topics of mental and behavioural disorders into Chemistry at upper stage six-year or eight-year grammar schools. The implementation is possible due to the chemical changes which are connected just with the psychiatrical diseases. Moreover the sense of this article is also contribution to complex and integrated education. This way of education does not pursue only quantitative targets but above all qualitative targets. Qualitative target means especially the changes of students in attitude towards the mental and behavioural disorders.