TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ. Family hands-on activities in science and technology education for all: gifted and ungifted, children and adults. In HSci2009. Science for All. Quest for Excellence. Ahmedabad (Indie): Science city, Ahmedabad, Gujarat, India, 2009, p. 105-109. ISBN 978-989-95095-5-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Family hands-on activities in science and technology education for all: gifted and ungifted, children and adults
Name in Czech Rodinné hands-on aktivity v přírodovědném a technickém vzdělávání pro všechny: nadané a nenadané, děti a dospělé
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor) and Eva TRNOVÁ (203 Czech Republic).
Edition Ahmedabad (Indie), HSci2009. Science for All. Quest for Excellence, p. 105-109, 5 pp. 2009.
Publisher Science city, Ahmedabad, Gujarat, India
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher India
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00036969
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-989-95095-5-9
Keywords in English family education; hands-on experiments; science education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 25/10/2009 08:57.
Abstract
The paper deals with research of problematics of the hands-on family activities in science education. Science family education is presented as innovative teaching/learning method in science education.
Abstract (in Czech)
Článek se zabývá výzkumem hands-on aktivit pro rodinné vzdělávání v přírodovědné výuce. Rodinné přírodovědné vzdělávání je prezentováno jako inovovaná výuková metoda v přírodovědném vzdělávání.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/5/2024 08:52