2009
Fenomén filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství
HLADKÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Fenomén filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství
Název česky
Fenomén filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství
Autoři
Vydání
1. vydání. Veřejná ekonomika a správa 2009: Sborník abstraktů ze stejnojmenné mezinárodní konference, 2009
Nakladatel
Ostrava : VŠB-TUO, Ekonomická fakulta,
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-248-2049-1
Klíčová slova česky
Altruismus, dárcovství, filantropie, motivace, nezisková organizace
Klíčová slova anglicky
Altruism, giving, motivations, non-profit organization, philanthropy
Příznaky
Mezinárodní význam
Změněno: 26. 10. 2009 15:23, Ing. Marie Hladká, Ph.D.
Anotace
V originále
Tématu filantropie a dárcovství je na mezinárodním poli věnována pozornost již několik desítek let. Filantropie, stejně jako jiné oblasti neziskového sektoru, je nazírána a zkoumána v rámci různých směrů, ekonomie nevyjímaje. Nicméně v České republice bylo v této oblasti provedeno prozatím velmi málo teoretických či praktických výzkumů, což je rozhodujícím důvodem pro uskutečnění nového representativního šetření. Předtím, než se pokusím v rámci mé disertační práce uskutečnit tento rozsáhlý výzkum, rozhodla jsem se nejprve realizovat dotazníkové šetření prostřednictvím studentů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity, zaměřující se na lidské postoje k altruismu, filantropii a dárcovství.
Návaznosti
GA402/09/0941, projekt VaV |
|