D 2009

Fenomén filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství

HLADKÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Fenomén filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství

Název česky

Fenomén filantropie: Postoje veřejnosti k dárcovství

Autoři

Vydání

1. vydání. Veřejná ekonomika a správa 2009: Sborník abstraktů ze stejnojmenné mezinárodní konference, 2009

Nakladatel

Ostrava : VŠB-TUO, Ekonomická fakulta,

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

ISBN

978-80-248-2049-1

Klíčová slova česky

Altruismus, dárcovství, filantropie, motivace, nezisková organizace

Klíčová slova anglicky

Altruism, giving, motivations, non-profit organization, philanthropy

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 26. 10. 2009 15:23, Ing. Marie Hladká, Ph.D.

Anotace

V originále

Tématu filantropie a dárcovství je na mezinárodním poli věnována pozornost již několik desítek let. Filantropie, stejně jako jiné oblasti neziskového sektoru, je nazírána a zkoumána v rámci různých směrů, ekonomie nevyjímaje. Nicméně v České republice bylo v této oblasti provedeno prozatím velmi málo teoretických či praktických výzkumů, což je rozhodujícím důvodem pro uskutečnění nového representativního šetření. Předtím, než se pokusím v rámci mé disertační práce uskutečnit tento rozsáhlý výzkum, rozhodla jsem se nejprve realizovat dotazníkové šetření prostřednictvím studentů Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity, zaměřující se na lidské postoje k altruismu, filantropii a dárcovství.

Návaznosti

GA402/09/0941, projekt VaV
Název: Revize teorií neziskového sektoru jako východisko formulace veřejné politiky vůči neziskovému sektoru
Investor: Grantová agentura ČR, Revize teorií neziskového sektoru jako východisko formulace veřejné politiky vůči neziskovému sektoru