GREGAR, Tomáš a Jakub VAŠÍČEK. Anotace dat pro e-learning. In Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2008, 6 s. ISBN 978-80-210-4613-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Anotace dat pro e-learning
Název česky Anotace dat pro e-learning
Název anglicky E-learning data annotation
Autoři GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Jakub VAŠÍČEK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008, 6 s. 2008.
Nakladatel Masaryk University
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/08:00028627
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-210-4613-9
Klíčová slova česky E-learning 2.0; výuka; metadata, sémantika; tagování
Klíčová slova anglicky E-learning 2.0; learning; metadata; semantics; tagging
Štítky E-learning 2.0, learning, metadata, semantics, tagging
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Tomáš Gregar, učo 4099. Změněno: 28. 10. 2009 15:40.
Anotace
Tento příspěvek stručně představuje problematiku přípravy dat (zvláště obrazových) v~elektronických výukových materiálech a problémy, které jsou způsobeny nutností získat sémantiku dokumentu. V~rámci řešení nás pak seznamuje s~poloautomatickým systémem Iris, jehož cílem je nalézání a ukládání sémantiky obrazů pro lepší využití v elektronicky podporované výuce. Jsou představeny také postupy a rozšíření tohoto systému využívající tzv. human computing pro využití dobrovolné práce lidských uživatelů k řešení některých složitých problémů.
Anotace anglicky
This paper describes in short the data preprocessing issue in the e-learning documents. The semantics acquiring issues are also mentioned. As a result it introduces the semiautomatic system called Iris. Also the designed processes to utilize the human computing in the issue of searching and storing the semantics of the picture documents in e-learning are described.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaVNázev: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
VytisknoutZobrazeno: 8. 6. 2024 15:40