D 2008

Anotace dat pro e-learning

GREGAR, Tomáš a Jakub VAŠÍČEK

Základní údaje

Originální název

Anotace dat pro e-learning

Název česky

Anotace dat pro e-learning

Název anglicky

E-learning data annotation

Autoři

GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Jakub VAŠÍČEK (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008, 6 s. 2008

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14330/08:00028627

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-210-4613-9

Klíčová slova česky

E-learning 2.0; výuka; metadata, sémantika; tagování

Klíčová slova anglicky

E-learning 2.0; learning; metadata; semantics; tagging

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 10. 2009 15:40, RNDr. Tomáš Gregar

Anotace

V originále

Tento příspěvek stručně představuje problematiku přípravy dat (zvláště obrazových) v~elektronických výukových materiálech a problémy, které jsou způsobeny nutností získat sémantiku dokumentu. V~rámci řešení nás pak seznamuje s~poloautomatickým systémem Iris, jehož cílem je nalézání a ukládání sémantiky obrazů pro lepší využití v elektronicky podporované výuce. Jsou představeny také postupy a rozšíření tohoto systému využívající tzv. human computing pro využití dobrovolné práce lidských uživatelů k řešení některých složitých problémů.

Anglicky

This paper describes in short the data preprocessing issue in the e-learning documents. The semantics acquiring issues are also mentioned. As a result it introduces the semiautomatic system called Iris. Also the designed processes to utilize the human computing in the issue of searching and storing the semantics of the picture documents in e-learning are described.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu