2008
Anotace dat pro e-learning
GREGAR, Tomáš a Jakub VAŠÍČEKZákladní údaje
Originální název
Anotace dat pro e-learning
Název česky
Anotace dat pro e-learning
Název anglicky
E-learning data annotation
Autoři
GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Jakub VAŠÍČEK (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Brno, Sborník pátého ročníku konference o e-learningu --- SCO 2008, 6 s. 2008
Nakladatel
Masaryk University
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/08:00028627
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-80-210-4613-9
Klíčová slova česky
E-learning 2.0; výuka; metadata, sémantika; tagování
Klíčová slova anglicky
E-learning 2.0; learning; metadata; semantics; tagging
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 28. 10. 2009 15:40, RNDr. Tomáš Gregar
V originále
Tento příspěvek stručně představuje problematiku přípravy dat (zvláště obrazových) v~elektronických výukových materiálech a problémy, které jsou způsobeny nutností získat sémantiku dokumentu. V~rámci řešení nás pak seznamuje s~poloautomatickým systémem Iris, jehož cílem je nalézání a ukládání sémantiky obrazů pro lepší využití v elektronicky podporované výuce. Jsou představeny také postupy a rozšíření tohoto systému využívající tzv. human computing pro využití dobrovolné práce lidských uživatelů k řešení některých složitých problémů.
Anglicky
This paper describes in short the data preprocessing issue in the e-learning documents. The semantics acquiring issues are also mentioned. As a result it introduces the semiautomatic system called Iris. Also the designed processes to utilize the human computing in the issue of searching and storing the semantics of the picture documents in e-learning are described.
Návaznosti
1ET208050401, projekt VaV |
|