J
2009
On the dynamic nature of physics teachers pedagogical content knowledge
JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Jan SLAVÍK a Josef TRNA
Základní údaje
Originální název
On the dynamic nature of physics teachers pedagogical content knowledge
Název česky
K dynamické povaze didaktických znalostí obsahu u učitele fyziky
Autoři
JANÍK, Tomáš (203 Česká republika, garant),
Petr NAJVAR (203 Česká republika), Jan SLAVÍK (203 Česká republika) a Josef TRNA (203 Česká republika)
Vydání
Orbis scholae, Praha, PedF UK, 2009, 1802-4637
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037040
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
reprezentace obsahu; didaktické znalosti obsahu; výuka fyziky; videostudie
Klíčová slova anglicky
content representation; pedagogical content knowledge; physics teaching; video study
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
V originále
This study focuses on the role of teachers pedagogical content knowledge (PCK) in transforming subject matter in physics instruction (at lower-secondary school). The purpose of the present study is to investigate the nature of teachers pedagogical content knowledge. Video recordings were analysed of 27 lessons taught by 8 lower-secondary school teachers on the topic composition of forces. A typology of content representations was developed inductively. The findings show that teachers use various types of content representations. These illustrate the dynamic nature of teachers pedagogical content knowledge, which is documented using the example of a teacher who combines various types of representation flexibly when introducing the concept composition of forces.
Česky
Studie se zaměřuje na didaktické znalosti obsahu učitelů fyziky na 2. stupni základní školy. Cílem studie analyzovat povahu učitelových didaktických znalostí obsahu, a to na základě videozáznamu 27 vyučovacích hodin fyziky k tématu skládání sil. Autoři předkládají typologii reprezentací obsahu. Z nálezů je patrné, že učitelé využívají různých reprezntací obsahu, což dokládá jejich disponovanost jejich didaktickými znalostmi obsahu.
Návaznosti
LC06046, projekt VaV | Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES) | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání |
|
Zobrazeno: 11. 11. 2024 15:45