PITNEROVÁ, Pavla. Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením. In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 121-130, 9 s. Publikace Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením
Název anglicky We are preparing future teachers to integrate pupils with hearing disabilities
Autoři PITNEROVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky, od s. 121-130, 9 s. Publikace Pd-22/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037061
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4951-2
Klíčová slova česky vzdělávání; škola; integrace; žáci se sluchovým postižením; příprava budoucích učitelů
Klíčová slova anglicky education; school; integration; pupils with hearing impairment; education of future teachers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 14. 3. 2010 19:51.
Anotace
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením upravuje Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a vyhláška 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. U dětí s lehkými a středně těžkými sluchovými vadami se většinou odborníci spolu s rodiči shodnou na integraci do běžné školy. Jedním z cílů základního vzdělávání je připravit žáky na vzdělávání celoživotní. To přináší nový pohled na pojetí výuky a hlavní snahou učitelů základních škol by mělo být naučit své žáky učit se. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Anotace anglicky
Education of hearing-impaired pupils is regulated by the Law No. 561/2004 Coll. on pre-school, elementary-, higher- and other education and the Regulation No. 73/2005 Coll. on education of children, pupils, and students with special needs, and talented children, pupils, and students. Both parents and experts usually decide to integrate children with light- or medium- hearing impairment into regular schools. One of the goals of elementary education is to prepare the pupils for lifelong learning. It brings a new attitude to education. The most important teachers task should be to teach the pupils how to learn. The results have been obtained during a research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 15. 7. 2024 17:45