PITNEROVÁ, Pavla. Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením (We are preparing future teachers to integrate pupils with hearing disabilities). In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 121-130, 9 pp. Publikace Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Připravujeme budoucí učitele na integraci žáků se sluchovým postižením
Name (in English) We are preparing future teachers to integrate pupils with hearing disabilities
Authors PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky, p. 121-130, 9 pp. Publikace Pd-22/09-02/58, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037061
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4951-2
Keywords (in Czech) vzdělávání; škola; integrace; žáci se sluchovým postižením; příprava budoucích učitelů
Keywords in English education; school; integration; pupils with hearing impairment; education of future teachers
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Changed: 14/3/2010 19:51.
Abstract
Vzdělávání žáků se sluchovým postižením upravuje Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání a vyhláška 73/2005 Sb. o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných. U dětí s lehkými a středně těžkými sluchovými vadami se většinou odborníci spolu s rodiči shodnou na integraci do běžné školy. Jedním z cílů základního vzdělávání je připravit žáky na vzdělávání celoživotní. To přináší nový pohled na pojetí výuky a hlavní snahou učitelů základních škol by mělo být naučit své žáky učit se. Výsledky šetření byly získány v rámci výzkumu.
Abstract (in English)
Education of hearing-impaired pupils is regulated by the Law No. 561/2004 Coll. on pre-school, elementary-, higher- and other education and the Regulation No. 73/2005 Coll. on education of children, pupils, and students with special needs, and talented children, pupils, and students. Both parents and experts usually decide to integrate children with light- or medium- hearing impairment into regular schools. One of the goals of elementary education is to prepare the pupils for lifelong learning. It brings a new attitude to education. The most important teachers task should be to teach the pupils how to learn. The results have been obtained during a research.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 2/9/2024 21:14