VILÍMOVÁ, Vlasta. Didaktika tělesné výchovy. 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 144 s. 48822/FSpS-2/09-17/99. ISBN 978-80-210-4936-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Didaktika tělesné výchovy
Název česky Didaktika tělesné výchovy
Název anglicky Didactics of Physical Education
Autoři VILÍMOVÁ, Vlasta (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 2. vydání. Brno, 144 s. 48822/FSpS-2/09-17/99, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 30306 Sport and fitness sciences
Stát vydavatele Estonsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14510/09:00037076
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-210-4936-9
Klíčová slova česky didaktika; tělesná výchova; učební osnovy
Klíčová slova anglicky didactics; physical education; curriculum
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Katarína Šimková, Ph.D., učo 453347. Změněno: 25. 5. 2021 08:42.
Anotace
Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově. Předložený učební text je druhým přepracovaným studijním materiálem Didaktika tělesné výchovy z roku 2002. V předloženém textu bylo nutné doplnit některé změny, které nastaly ve vzdělávacím procesu základních a středních škol. Učební text je určen především studentům učitelství tělesné výchovy a sportu, ale i trenérům prezenčního a kombinovaného studia. Je vhodný i pro ostatní zájemce, kteří se zajímají o tuto problematiku zejména z řad učitelů i jiných pedagogických pracovníků. Skriptum se v úvodní části věnuje obecným informacím o didaktice školní tělesné výchovy. Další kapitoly se zabývají pohybovými předpoklady žáků, působením na jejich tělesný, funkční a psychický vývoj. Čtyři kapitoly se zabývají edukačním procesem v tělesné výchově, tzn. učitelem tělesné výchovy, jeho vyučovacími a výchovnými činnostmi, organizačními formami a vlastním hodnocením ve školní tělesné výchově. Závěrečné kapitoly charakterizují projekty tělesné výchovy a na základních a středních školách, předkládají podmínky vzdělávání a výchovy a plánování ve školní tělesné výchově.
Anotace anglicky
The present teaching is the second revised text study material Didactics of Physical Education in 2002. In the present text was necessary to add some of the changes occurring in the learning process in primary and secondary schools. Textbooks text is intended primarily for students of teaching physical education and sport, as well as full-time coaches and combined study. It is suitable for other candidates who are interested in this issue especially among teachers and other educational staff. Textbook in the introductory part deals with general information on the didactic school physical education. Other chapters deal with the motion assumptions pupils, acting on their physical, functional and psychological development. Four chapters deal with edukačním process in physical education, ie. physical education teacher, his teaching and educational activities, organizational forms and self-evaluation in school physical education. The final chapter characterizing the projects and physical education in primary and secondary schools, by the conditions of education and training and planning in school physical education.
VytisknoutZobrazeno: 28. 5. 2024 10:58