STEHLÍK, Petr. Algunas particularidades del lenguaje publicitario en los anuncios de vinos. In Víno jako multikulturní fenomén. Olomouc: Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci, 2009, s. 222-227. ISBN 978-80-87273-01-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Algunas particularidades del lenguaje publicitario en los anuncios de vinos
Název česky Specifické rysy jazyka španělských reklam na víno
Název anglicky Some Considerations on the Language of Wine Advertisements in Spanish
Autoři STEHLÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Olomouc, Víno jako multikulturní fenomén, od s. 222-227, 6 s. 2009.
Nakladatel Filozofická fakulta Univerzity Palackého v Olomouci
Další údaje
Originální jazyk španělština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00037099
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-87273-01-2
Klíčová slova česky Víno; reklamní jazyk; španělština; slovní zásoba; pozitivní konotace
Klíčová slova anglicky Wine; Advertising Language; Spanish; Vocabulary; Positive Connotation
Štítky kontrola_RIV
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. Ivo Buzek, Ph.D., učo 103619. Změněno: 29. 1. 2013 14:34.
Anotace
Este artículo examina algunas particularidades del lenguaje de los anuncios de vinos espańoles (con especial atención al léxico de estos textos) desde el punto de vista de los recursos lingüísticos utilizados en la publicidad para connotación positiva (se trata, por ejemplo, del vocabulario relacionado con conceptos tales como modernidad, tradición, distinción, etc.). De este análisis resulta que a pesar de que el vino es una bebida cultural con tradición milenaria, la estrategia de los anuncios espańoles consiste a menudo en una unión aparentemente paradójica de la tradición y la innovación, que puede ser explicada por la evolución específica del sector vitivinícola espańol en los últimos decenios: por un lado está el desarrollo de nuevas tecnologías, y por el otro, el afán por conservar el legado de los procedimientos tradicionales.
Anotace česky
Tento článek se zaměřuje na některá jazyková specifika španělských tištěných reklam na víno. Pozornost je věnována především slovní zásobě těchto textů z hlediska jazykových prostředků využívaných v reklamě k pozitivní konotaci (jedná se např. o výrazivo spojené s pojmy jako modernita či novost, tradice apod.). Z výzkumu vyplývá, že ačkoliv je víno kulturním nápojem s tisíciletou tradicí, strategie španělských reklam často spočívá ve zdánlivě paradoxním spojení tradice a inovace, což lze vysvětlit jednak specifickým vývojem španělského vinařství v posledních desetiletích, jednak rozvojem nových technologií v oboru a zároveň snahou uchovat dědictví tradičních výrobních postupů. v oboru a zároven snahou uchovat dedictví tradicních výrobních postupu.
Anotace anglicky
This paper examines some characteristics of the advertising language in wine commercials in Spanish with special regard to the vocabulary of these texts from the point of view of the linguistic means used for positive connotation in advertising (expressions related to the concepts of modernity, tradition, etc.). The results of the investigation show that despite the millenary tradition of wine production, the advertising strategy often consist in an apparently paradoxical conjunction of tradition and innovation, which can be explained by the specific evolution of Spanish viniculture in the last decades and the development of new technologies in combination with the traditional wine production methods.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 16:06