JŮVA, Vladimír. Pracovné pole múzejnej pedagogiky. In Čo letí v múzejnej pedagogiky. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Pracovné pole múzejnej pedagogiky
Název česky Pracovní pole muzejní pedagogiky
Název anglicky Labor area of museum pedagogy
Autoři JŮVA, Vladimír (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Čo letí v múzejnej pedagogiky, 2009.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/09:00067146
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
Klíčová slova česky muzejní pedagogika; učení v muzeu; muzejní edukace
Klíčová slova anglicky museum pedagogy; learning at the museum; museum education
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Změněno: 21. 5. 2013 14:35.
Anotace
Příspěvek přibližuje pracovní pole muzejní pedagogiky, které i v současnosti navazuje na praktické a teoretické koncepce z první poloviny 20. století. Pracovní pole muzejní pedagogiky se dynamicky rozšiřuje zejména v posledních 50 letech v západní Evropě a v Severní Americe především v souvislosti s novými společenskými požadavky kladenými na moderní muzeum. Pracovní pole muzejní pedagogiky je velmi široké a týká se aktivit, které podporují učení muzejního publika a jsou významné v souvislosti s přípravou návštěvy muzejního publika (např. výzkum potřeb návštěvníků, spolupráce s dalšími institucemi, tvorba programů a textů), během návštěvy (např. komunikace s návštěvníky muzea, diagnostika, autodiagnostika) i po uskutečněné návštěvě (např. evaluace muzejněpedagogických aktivit, akční výzkum, dokumentace programů).
Anotace česky
Příspěvek přibližuje pracovní pole muzejní pedagogiky, které i v současnosti navazuje na praktické a teoretické koncepce z první poloviny 20. století. Pracovní pole muzejní pedagogiky se dynamicky rozšiřuje zejména v posledních 50 letech v západní Evropě a v Severní Americe především v souvislosti s novými společenskými požadavky kladenými na moderní muzeum. Pracovní pole muzejní pedagogiky je velmi široké a týká se aktivit, které podporují učení muzejního publika a jsou významné v souvislosti s přípravou návštěvy muzejního publika (např. výzkum potřeb návštěvníků, spolupráce s dalšími institucemi, tvorba programů a textů), během návštěvy (např. komunikace s návštěvníky muzea, diagnostika, autodiagnostika) i po uskutečněné návštěvě (např. evaluace muzejněpedagogických aktivit, akční výzkum, dokumentace programů).
Anotace anglicky
The paper describes the field of museum education work, which even now continues on the practical and theoretical concepts from the first half of the 20th century. The field of museum education work is dynamically expanded particularly in the last 50 years in Western Europe and North America, particularly in relation to new social demands imposed on modern museum. The field of museum education work is very broad and relates to activities that promote learning of the museum audience and are important in connection with the preparation of the visit of the museum audience (for example research needs of the visitors, co-operation with other institutions, creating programs and texts), during the visit (for example communication with visitors to the museum, diagnostics, self-diagnostics) and post-visit (for example evaluation of museum education activities, action research, documentation of programs).
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:05