Detailed Information on Publication Record
2009
Mapování kultury a klimatu na VŠ ústavu pomocí tvorby karetně-deskové hry
MAREŠ, Jan and Stanislav JEŽEKBasic information
Original name
Mapování kultury a klimatu na VŠ ústavu pomocí tvorby karetně-deskové hry
Name (in English)
Development of a card-board game as a culture and climate exploration technique at university departments
Authors
MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic)
Edition
XVII. ročník celostátní konference ČAPV, 2009
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14230/09:00037133
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
klima školy; kultura školy; klima vysokoškolského ústavu; metody posuzování
Keywords in English
school climate; school culture; university department climate; asessment methods
Změněno: 10/11/2009 16:56, Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D.
V originále
Nejobtížnější fází diagnostiky školního klimatu je zjišťování toho, které jevy v dané škole jsou zásadní pro formování subjektivních hodnocení školy klima konstituující. Ve svém příspěvku nabízíme experimentálně ověřenou techniku umožňující hravou formou explorovat významné prvky kultury či obecněji prostředí školy. Skupinová tvorba karetně-deskové hry nabízí studentům široký prostor pro vyjádření svých představ o škole, ať již jde o významné osoby, normy, rituály či události. Produktem je navíc hra, kterou lze využít pro další práci se studenty. Předkládáme příklad využití techniky pro exploraci klimatu a kultury katedry psychologie na FSS MU.
In English
The most difficult phase of school -climate assessment is what are the phenomena in the school environment that are most salient for the formation of the subjective evaluations constituting school climate. In our paper we propose a technique for the exploration of salient elements in the school environment. The group development of a card-board game lets students express a wide range of their representations of important persons, norms, rituals or events. The created game can later be used in counselling in school. We offer an example of this technique used to explore the climate and culture of the department of psychology at FSS MU.
Links
MSM0021622406, plan (intention) |
|