MAREŠ, Jan and Stanislav JEŽEK. Mapování kultury a klimatu na VŠ ústavu pomocí tvorby karetně-deskové hry (Development of a card-board game as a culture and climate exploration technique at university departments). In XVII. ročník celostátní konference ČAPV. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Mapování kultury a klimatu na VŠ ústavu pomocí tvorby karetně-deskové hry
Name (in English) Development of a card-board game as a culture and climate exploration technique at university departments
Authors MAREŠ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic).
Edition XVII. ročník celostátní konference ČAPV, 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14230/09:00037133
Organization unit Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech) klima školy; kultura školy; klima vysokoškolského ústavu; metody posuzování
Keywords in English school climate; school culture; university department climate; asessment methods
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D., učo 22918. Changed: 10/11/2009 16:56.
Abstract
Nejobtížnější fází diagnostiky školního klimatu je zjišťování toho, které jevy v dané škole jsou zásadní pro formování subjektivních hodnocení školy klima konstituující. Ve svém příspěvku nabízíme experimentálně ověřenou techniku umožňující hravou formou explorovat významné prvky kultury či obecněji prostředí školy. Skupinová tvorba karetně-deskové hry nabízí studentům široký prostor pro vyjádření svých představ o škole, ať již jde o významné osoby, normy, rituály či události. Produktem je navíc hra, kterou lze využít pro další práci se studenty. Předkládáme příklad využití techniky pro exploraci klimatu a kultury katedry psychologie na FSS MU.
Abstract (in English)
The most difficult phase of school -climate assessment is what are the phenomena in the school environment that are most salient for the formation of the subjective evaluations constituting school climate. In our paper we propose a technique for the exploration of salient elements in the school environment. The group development of a card-board game lets students express a wide range of their representations of important persons, norms, rituals or events. The created game can later be used in counselling in school. We offer an example of this technique used to explore the climate and culture of the department of psychology at FSS MU.
Links
MSM0021622406, plan (intention)Name: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Psychological and social characteristics of children, youth and families, development of the personality in the time of changes of modern society
PrintDisplayed: 14/10/2024 16:39