ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy. In Konference ČAPV: Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy
Název anglicky Opportunities to developing language skills: video study in Czech lower-secondary English classes: system of categories and first research findings
Autoři ŠEBESTOVÁ, Simona.
Vydání Konference ČAPV: Český pedagogický výzkum v mezinárodním kontextu. 2009.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Integrované dovednosti, jazykové dovednosti, kategoriální systém, kódování, komunikativní jazyková kompetence, příležitosti k učení, videostudie, CPV videostudie anglického jazyka
Klíčová slova anglicky Integrated skills, language skills, communicative skills, coding, system of categories, communicative competence, opportunity to learn, videostudy, CPV videostudy of English
Změnil Změnila: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Změněno: 18. 11. 2009 19:48.
Anotace
Účast na konferenci ČAPV 2009. Příspěvek představuje připravovanou disertační práci z oblasti výzkumu zaměřeného na procesy výuky v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Výzkum se opírá o dva teoretické koncepty: výuka jako vytváření příležitostí k učení a jazykové dovednosti (mluvení, poslech, čtení, psaní). Těžištěm příspěvku je představení kategoriálního systému pro popis hodin z hlediska zastoupení příležitostí k rozvíjení základních jazykových dovedností a dosavadní výsledky analýzy hodin.
Anotace anglicky
The paper introduces a research project which attempts to study the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. Two main theoretical concepts are applied in this project: opportunities to learn and the „four“ language skills (speaking, listening, reading, writing). The paper intends to introduce the system of categories enabling the description of lessons according to the engaged opportunities to language skills development and the first results of the analysis.
VytisknoutZobrazeno: 11. 5. 2024 02:31