ŠEBESTOVÁ, Simona. Opportunities to Developing Language Skills: Video Study in Czech Lower-Secondary English Classes. In European Conference on Educational Research Vienna 2009: Theory and Evidence in European Educational Research. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Opportunities to Developing Language Skills: Video Study in Czech Lower-Secondary English Classes
Název česky Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka: kategoriální systém a první výsledky analýzy
Název anglicky Opportunities to Developing Language Skills: Video Study in Czech Lower-Secondary English Classes
Autoři ŠEBESTOVÁ, Simona.
Vydání European Conference on Educational Research Vienna 2009: Theory and Evidence in European Educational Research. 2009.
Další údaje
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Integrované dovednosti, jazykové dovednosti, kategoriální systém, kódování, komunikativní jazyková kompetence, příležitosti k učení, videostudie, CPV videostudie anglického jazyka
Klíčová slova anglicky Integrated skills, language skills, communicative skills, coding, system of categories, communicative competence, opportunity to learn, videostudy, CPV videostudy of English
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Simona Šebestová, Ph.D., učo 80460. Změněno: 18. 11. 2009 19:29.
Anotace
Prezentace na konferenci EERA: ECER Vienna 2009: Theory and Evidence in European Educational Research. The paper introduces a research project which attempts to study the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes. This project aims to answer the questions: a) To what degree do the English classes in the Czech Republic support communication in English language?; b) To what degree do the English classes support developing of the communicative competence? In order to answer these questions analysis of the English classes on the basis of represented language skills is intended. The project employs a video-based research methodology. A system of categories will be presented as well as the first research findings.
Anotace česky
Příspěvek představuje připravovanou disertační práci z oblasti výzkumu zaměřeného na procesy výuky v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol. Těžištěm příspěvku je problematika vytváření kategoriálního systému pro popis hodin z hlediska zastoupení příležitostí k rozvíjení základních jazykových dovedností. Představen bude kategoriální systém a první výsledky analýzy.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 06:35