CHALOUPKOVÁ, Soňa. Vliv edukace žáků s těžkým postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci. In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 96-103. Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv edukace žáků s těžkým postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci
Název anglicky The influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap on their personality and socialization
Autoři CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky, od s. 96-103, 8 s. Pd-22/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037181
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4951-2
Klíčová slova česky těžké postižení; vzdělávání žáků s těžkým postižením; bazální stimulace; Domov pro osoby se zdravotním postižením; humanizace
Klíčová slova anglicky multiple disabilities; the education of pupils with multiple disabilities; the basal stimulation; Home for people with handicap; the humanization
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Změněno: 21. 12. 2010 13:58.
Anotace
Příspěvek se zabývá zjištěním vlivu edukace žáků s těžkým postižením v domově pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci, analýzou možností výchovy a vzdělávání žáků s těžkým postižením v domově pro osoby se zdravotním postižením, poukazuje na smysluplnost zřizování tříd základní školy speciální v domově pro osoby se zdravotním postižením, zjišťuje postoj zdravotnického personálu a pracovníků sociální péče k edukaci žáků s těžkým postižením v domově pro osoby se zdravotním postižením a poukazuje na důležitost funkce speciálního pedagoga v domově pro osoby se zdravotním postižením. V článku je představen výzkum, který byl realizován v Domově pro osoby se zdravotním postižením v Brně v letech 2007-2008. Jsou zde vyhodnoceny výzkumné teze a prezentovány závěry šetření a doporučení.
Anotace anglicky
The article deals with findings and influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap od their personality and socialization, the analysis possibilities of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap, adverts to a significance of establishment special classes at Homes for people with handicap, finds out a position sanitary and social workers on education of pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap and adverts to a significance of teacher of pupils with handicap at Homes for people with handicap. The article presents a research, which was realized at Homes for people with handicap in Brno in the year 2007 and 2008. There are interpreted research thesis and presented conclusions of research and recommendation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:25