CHALOUPKOVÁ, Soňa. Vliv edukace žáků s těžkým postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci (The influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap on their personality and socialization). In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 96-103. Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv edukace žáků s těžkým postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci
Name (in English) The influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap on their personality and socialization
Authors CHALOUPKOVÁ, Soňa (203 Czech Republic, guarantor).
Edition 1. vyd. Brno, Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky, p. 96-103, 8 pp. Pd-22/09-02/58, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037181
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4951-2
Keywords (in Czech) těžké postižení; vzdělávání žáků s těžkým postižením; bazální stimulace; Domov pro osoby se zdravotním postižením; humanizace
Keywords in English multiple disabilities; the education of pupils with multiple disabilities; the basal stimulation; Home for people with handicap; the humanization
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 21/12/2010 13:58.
Abstract
Příspěvek se zabývá zjištěním vlivu edukace žáků s těžkým postižením v domově pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci, analýzou možností výchovy a vzdělávání žáků s těžkým postižením v domově pro osoby se zdravotním postižením, poukazuje na smysluplnost zřizování tříd základní školy speciální v domově pro osoby se zdravotním postižením, zjišťuje postoj zdravotnického personálu a pracovníků sociální péče k edukaci žáků s těžkým postižením v domově pro osoby se zdravotním postižením a poukazuje na důležitost funkce speciálního pedagoga v domově pro osoby se zdravotním postižením. V článku je představen výzkum, který byl realizován v Domově pro osoby se zdravotním postižením v Brně v letech 2007-2008. Jsou zde vyhodnoceny výzkumné teze a prezentovány závěry šetření a doporučení.
Abstract (in English)
The article deals with findings and influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap od their personality and socialization, the analysis possibilities of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap, adverts to a significance of establishment special classes at Homes for people with handicap, finds out a position sanitary and social workers on education of pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap and adverts to a significance of teacher of pupils with handicap at Homes for people with handicap. The article presents a research, which was realized at Homes for people with handicap in Brno in the year 2007 and 2008. There are interpreted research thesis and presented conclusions of research and recommendation.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/5/2024 06:26