POVOLNÁ, Renata. Interpretation of meaning in spoken discourse (with some implications for teaching). In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 68-74. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Interpretation of meaning in spoken discourse (with some implications for teaching)
Název česky Interpretace významu v mluveném diskurzu (a její vliv na výuku)
Autoři POVOLNÁ, Renata (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, od s. 68-74, 7 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00029612
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4967-3
Klíčová slova česky interpretace významu-mluvený diskurz
Klíčová slova anglicky interpretation of meaning-spoken discourse
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Renata Povolná, Ph.D., učo 1136. Změněno: 2. 12. 2009 18:55.
Anotace
Based on Leechs model of communication the author discusses the relationship between discourse and text and explains the importance of the Co-operative Principle and the Politeness Principle for successful communication and adequate interpretation of meaning to be conveyed. While presenting examples which illustrate how meaning is communicated in different contextual situations, she proves that there is permanent negotiation of meaning between all discourse participants. Thus, the study of language devices that enhance the flow of interaction and contribute to the establishment of discourse coherence becomes indispensable, in particular in language teaching at faculties of education.
Anotace česky
Na základě Leechova modelu komunikace autorka zvažuje vztah mezi diskurzem a textem a vysvětluje význam Kooperativního principu a Principu zdvořilosti pro úspěšnou komunikaci a adekvátní interpretaci sdělovaného významu. Uvádí příklady, které dokládají, jak je význam předáván v různých kontextových situacích, a dále dokazuje, ze probíhá permanentní pojednávání významu mezi všemi účastníky diskurzu. Proto studium prostředků, které umožňují hladký průběh interakce a příspívají tak ke koherenci diskurzu, jsou nezbytné, zvláště pro výuku na pedagogických fakultách.
Návaznosti
GA405/08/0866, projekt VaVNázev: Koherence a koheze v anglickém diskurzu
Investor: Grantová agentura ČR, Koherence a koheze v anglickém diskurzu
VytisknoutZobrazeno: 29. 8. 2024 16:01