FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ. Emoce v procesu profesní orientace: komparace případových studií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2009, 18 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Emoce v procesu profesní orientace: komparace případových studií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název česky Emoce v procesu profesní orientace: komparace případových studií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
Název anglicky Emotions in the process of career choice: the comparison of case studies of pupils with special educational needs
Autoři FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 18 s. 2009.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037193
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky profesní orientace; volba povolání; emoce; úsilí; hledání podpory
Klíčová slova anglicky Career choice; career guidance; emotions; support seeking; effort
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc., učo 733. Změněno: 18. 11. 2009 09:33.
Anotace
Text obsahuje dílčí výstupy z výzkumu zaměřeného na sledování procesu profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při ukončování základní školy. Autoři prezentují metodologický postup při plánování kvalitativně pojatého výzkumu v designu případových studií a interpretují data zaměřená na faktor emoce. Působení a vliv emocí žáků i rodičů na proces profesní orientace pak porovnávají ve třech vybraných případových studiích.
Anotace anglicky
The text includes partial outputs of the research focused on the process of the career choice of pupils with special educational needs. The authors present the steps of the qualitative methodology using design of the case studies and interpret the data related with the factor Emotion. They describe the impact of pupils and parents emotions on the process of career choice and compare three selected case studies.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 04:45