D 2009

Emoce v procesu profesní orientace: komparace případových studií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

FRIEDMANN, Zdeněk a Bohumíra LAZAROVÁ

Základní údaje

Originální název

Emoce v procesu profesní orientace: komparace případových studií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Název česky

Emoce v procesu profesní orientace: komparace případových studií žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Název anglicky

Emotions in the process of career choice: the comparison of case studies of pupils with special educational needs

Autoři

FRIEDMANN, Zdeněk (203 Česká republika, garant) a Bohumíra LAZAROVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, 18 s. 2009

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037193

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova česky

profesní orientace; volba povolání; emoce; úsilí; hledání podpory

Klíčová slova anglicky

Career choice; career guidance; emotions; support seeking; effort

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 11. 2009 09:33, doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.

Anotace

V originále

Text obsahuje dílčí výstupy z výzkumu zaměřeného na sledování procesu profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při ukončování základní školy. Autoři prezentují metodologický postup při plánování kvalitativně pojatého výzkumu v designu případových studií a interpretují data zaměřená na faktor emoce. Působení a vliv emocí žáků i rodičů na proces profesní orientace pak porovnávají ve třech vybraných případových studiích.

Anglicky

The text includes partial outputs of the research focused on the process of the career choice of pupils with special educational needs. The authors present the steps of the qualitative methodology using design of the case studies and interpret the data related with the factor Emotion. They describe the impact of pupils and parents emotions on the process of career choice and compare three selected case studies.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání