2009
Pedagogical Encounters
DAVIES, Bronwyn, Susanne GANNON, Constance ELLWOOD, Catherine CAMDEN-PRATT, Kateřina ZÁBRODSKÁ et. al.Základní údaje
Originální název
Pedagogical Encounters
Autoři
DAVIES, Bronwyn, Susanne GANNON, Constance ELLWOOD, Catherine CAMDEN-PRATT, Kateřina ZÁBRODSKÁ a Peter BANSEL
Vydání
New York, 2009
Nakladatel
Peter Lang
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Odborná kniha
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
1-4331-0817-8
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 11. 2009 15:23, doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
Anotace
V originále
Pedagogical Encounters demonstrates how learning spaces that are ethical, responsive, and transformable can enable students and teachers to open toward new ways of being in the world. Through collective biography, ethnography, and arts based research, the authors (educators with experience in diverse settings) generate rich descriptions of classroom practices, and elaborate and clarify new theoretical concepts through their discussion in relation to specific sites of teaching and learning.