B 2009

Pedagogical Encounters

DAVIES, Bronwyn, Susanne GANNON, Constance ELLWOOD, Catherine CAMDEN-PRATT, Kateřina ZÁBRODSKÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Pedagogical Encounters

Autoři

DAVIES, Bronwyn, Susanne GANNON, Constance ELLWOOD, Catherine CAMDEN-PRATT, Kateřina ZÁBRODSKÁ a Peter BANSEL

Vydání

New York, 2009

Nakladatel

Peter Lang

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

1-4331-0817-8

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 11. 2009 15:23, doc. Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.

Anotace

V originále

Pedagogical Encounters demonstrates how learning spaces that are ethical, responsive, and transformable can enable students and teachers to open toward new ways of being in the world. Through collective biography, ethnography, and arts based research, the authors (educators with experience in diverse settings) generate rich descriptions of classroom practices, and elaborate and clarify new theoretical concepts through their discussion in relation to specific sites of teaching and learning.