BUDÍNOVÁ, Irena. The Main Problems of the Subject Matter of Functions in Matmeatics. In Acta Mathematica 12. první. Nitra: Fakulta Prírodných vied Univerzita Konštantína Filozofa, 2009, s. 59-63. ISBN 978-80-8094-614-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název The Main Problems of the Subject Matter of Functions in Matmeatics
Název česky Hlavní problémy učiva o funkcích v matematice
Název anglicky The Main Problems of the Subject Matter of Functions in Matmeatics
Autoři BUDÍNOVÁ, Irena (203 Česká republika, garant).
Vydání první. Nitra, Acta Mathematica 12, od s. 59-63, 5 s. 2009.
Nakladatel Fakulta Prírodných vied Univerzita Konštantína Filozofa
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037214
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-8094-614-2
Klíčová slova česky funkce v matematice; didaktický test; výzkum úrovně osvojených dovedností
Klíčová slova anglicky functions in mathematics; didactical test; research of level of obtained skills
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Irena Budínová, Ph.D., učo 15471. Změněno: 19. 11. 2009 10:10.
Anotace
The subject matter of functions is one of the most problematic for students at basic schools. Pupils dont like this subject matter, they dont understand in properly and they have many difficulties with this subject matter in their further study. The article shows interesting results of a didactic test, which has aimed at the most problematic examples. The research was realised at secondary school.
Anotace anglicky
The subject matter of functions is one of the most problematic for students at basic schools. Pupils dont like this subject matter, they dont understand in properly and they have many difficulties with this subject matter in their further study. The article shows interesting results of a didactic test, which has aimed at the most problematic examples. The research was realised at secondary school.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 6. 10. 2024 23:21