2009
Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study
ZERZOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study
Název česky
Analýza výuky interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol v České republice: CPV videostudie
Autoři
ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, od s. 190-199, 10 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037255
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-4967-3
Klíčová slova česky
videostudie; CPV videostudie anglického jazyka; výuka reálií; interkulturní komunikativní kompetence; pozorování výuky; kategoriální systém
Klíčová slova anglicky
video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2009 11:34, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.
V originále
The contribution briefly introduces the project of CPV Video Study of English which is being carried out by the Educational Research Centre of Masaryk University's Faculty of Education in close cooperation with the English Department. It focuses in more detail on the description of the planned analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the preliminary results of the analysis of a sample of 23 videotaped lessons illustrating the categories present in the sample and examples of their representation in the form of transcribed passages.
Česky
Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka, který realizuje Centrum pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve spolupráci s Katedrou anglického jazyka. Blíže se zaměřuje na popis plánované analýzy přístupů k výuce reálií a jejich pozorování ve výuce anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií v hodinách anglického jazyka natočených v projektu CPV videostudie anglického jazyka a předběžné výsledky analýzy vzorku 23 natočených hodin ilustrující zastoupené kategorie a vzorky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie.