C 2009

Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study

ZERZOVÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Analysing Teaching Intercultural Communicative Competence in Czech Lower-secondary English Classes: CPV Video Study

Název česky

Analýza výuky interkulturní komunikativní kompetence v hodinách anglického jazyka na 2. stupni základních škol v České republice: CPV videostudie

Autoři

ZERZOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, od s. 190-199, 10 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037255

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4967-3

Klíčová slova česky

videostudie; CPV videostudie anglického jazyka; výuka reálií; interkulturní komunikativní kompetence; pozorování výuky; kategoriální systém

Klíčová slova anglicky

video study; CPV Video Study of English; teaching culture; intercultural communicative competence; observing teaching; system of categories

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 21. 11. 2009 11:34, Mgr. Jana Zerzová, M.A., Ph.D.

Anotace

V originále

The contribution briefly introduces the project of CPV Video Study of English which is being carried out by the Educational Research Centre of Masaryk University's Faculty of Education in close cooperation with the English Department. It focuses in more detail on the description of the planned analysis of the approaches to teaching culture and their observation in English classes with special focus on observing enhancing intercultural communicative competence. It introduces the system of categories developed for observing teaching culture in English classes videotaped in the project of CPV Video Study of English and the preliminary results of the analysis of a sample of 23 videotaped lessons illustrating the categories present in the sample and examples of their representation in the form of transcribed passages.

Česky

Příspěvek stručně představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka, který realizuje Centrum pedagogického výzkumu Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity ve spolupráci s Katedrou anglického jazyka. Blíže se zaměřuje na popis plánované analýzy přístupů k výuce reálií a jejich pozorování ve výuce anglického jazyka se zvláštním zaměřením na pozorování rozvíjení interkulturní komunikativní kompetence. Příspěvek představuje kategoriální systém navržený pro pozorování výuky reálií v hodinách anglického jazyka natočených v projektu CPV videostudie anglického jazyka a předběžné výsledky analýzy vzorku 23 natočených hodin ilustrující zastoupené kategorie a vzorky transkriptů reprezentující jednotlivé kategorie.