PAVLOVSKÁ, Marie. Vliv metod dramatické výchovy na vztahy v kolektivu třídy a na sebedůvěru dětí se specifickými potřebami (The influence of drama education on the relationships within the class and self-confidence of special needs children.). In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: MU, 2009, 5 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vliv metod dramatické výchovy na vztahy v kolektivu třídy a na sebedůvěru dětí se specifickými potřebami
Name in Czech Vliv metod dramatické výchovy na vztahy v kolektivu třídy a na sebedůvěru dětí se specifickými potřebami
Name (in English) The influence of drama education on the relationships within the class and self-confidence of special needs children.
Authors PAVLOVSKÁ, Marie (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním, 5 pp. 2009.
Publisher MU
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037261
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords in English drama education; school class; relationships; self confidence; method
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Changed: 3/2/2010 15:18.
Abstract
V příspěvku prezentujeme kvalitativní studii, jež je výsledkem dvouletého přímého pozorování školního kolektivu ZŠ. Při přímé práci s dětmi jsme využili metod dramatické výchovy jako intervenční techniky, která měla pomoci zlepšit vztahy v kolektivu třídy a zároveň jsme si všímali, jak působí na sebedůvěru vybraných jedinců dětí se specifickými potřebami.
Abstract (in English)
In the contribution, we introduce a qualitative study which is a result of a two year direct observation of a primary school group of children. While working with children, we used the methods of drama education as an intervention technique, which should help to improve the relationships within the class. We also monitored how the intervention technique influences the self-confidence of the chosen individuals special needs children.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 03:59