C 2009

The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

NAJVAROVÁ, Veronika a Petr NAJVAR

Základní údaje

Originální název

The CPV video study of English: Analysing the processes of teaching and learning in Czech lower-secondary English classes

Název česky

CPV videostudie anglického jazyka: analyzování procesů vyučování a učení na druhém stupni základních škol v České republice

Autoři

NAJVAROVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant) a Petr NAJVAR (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Brno, Research in English Language Teacher Education, od s. 177-189, 13 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037277

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4967-3

Klíčová slova česky

videostudie; ESL; analýza vyučování a učení; jazykové vyučování

Klíčová slova anglicky

Video Study; ESL; analyzing teaching and learning; language instruction

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 11. 2009 13:22, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Anotace

V originále

The paper introduces the project CPV Video Study of English, the aim of which is to document and analyse the processes of teaching and learning as they take place in everyday English classrooms in the Czech Republic. A randomised sample of English lessons taught at Czech lower-secondary schools was collected in 2007. Analyses carried out within the project focus on various aspects of teaching, such as modes of classroom organisation, using didactic tools and media and opportunities to talk. This paper also presents selected preliminary results of these analyses.

Česky

Příspěvek představuje projekt CPV videostudie anglického jazyka, jehož cílem je dokumentovat a analyzovat procesy vyučování a učení, tak jak probíhají v každodenní výuce angličtiny v České republice. Vyučovací hodiny byly pořízeny na druhém stupni základní školy v roce 2007 náhodným výběrem. Analýzy jsou zaměřeny na jednotlivé aspecty vyučovacího precesu, např. organizační formy výuky, didaktické prostředky a médie, příležitosti k mluvení. Příspěvek rovněž představuje předběžné výsledky těchto analýz.

Návaznosti

LC06046, projekt VaV
Název: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání