2009
Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Název česky
Využití konceptu bazální stimulace při vzdělávání žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami
Název anglicky
Using the concept of basal stimulation in the education of pupils with severe disabilities and multiple disabilities parallel
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vydání. Praha, Hájková, V. (ed.) a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením, od s. 77-87, 11 s. Odborná ediční řada Somatopedické spol., o. s. 2009
Nakladatel
Somatopedická společnost, o. s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037297
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-904464-0-3
Klíčová slova česky
koncept bazální stimulace vzdělávání žák s těžkým postižením souběžné postižení více vadami
Klíčová slova anglicky
concept of basal stimulation of education student with severe concomitant disabilities multiple disabilities
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2009 14:47, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
Příspěvek představuje podmínky vzdělávání žáků s těžkým postižením, které vyžaduje odlišné metody práce i speciálně upravené podmínky. S úspěchem se u těchto žáků využívají různé terapeutické metody, z nichž významné místo zaujímá koncept bazální stimulace. V příspěvku je také představeno výzkumné šetření v Základní škole speciální Blansko, kde je úspěšně koncept bazální stimulace využíván.
Anglicky
The paper introduces conditions of education of pupils with severe disabilities, who require different methods of work and specially adapted conditions. The success of these students use a variety of therapeutic methods, which occupies an important place the concept of basal stimulation. The paper is also presented research investigations in primary school is Blansko, which successfully used the concept of basal stimulation.