HAVELKOVÁ, Marie, Petr KACHLÍK a Pavel MENŠÍK. Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu? In KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví. 1. vyd. Brno Česká republika: Pedagogická fakulta MU Brno, 2009, s. 482-509, 27 s. ISBN 978-80-210-4996-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?
Název česky Vyhovuje klima současné školy žákům s narušenou obranyschopností organizmu?
Název anglicky Is the contemporary school climate convenient for pupils with weakened defense mechanism?
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant), Petr KACHLÍK (203 Česká republika) a Pavel MENŠÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno Česká republika, KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví, od s. 482-509, 27 s. 2009.
Nakladatel Pedagogická fakulta MU Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037362
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-4996-3
Klíčová slova česky žáci - učitelé - základní škola - prostředí - poruchy imunitního systému - alergie - asthma bronchiale - zdravotní potíže - první pomoc.
Klíčová slova anglicky pupils - teachers - elementary school - environment - immune system disorders - allergy - asthma bronchiale - health problems - first aid
Změnil Změnila: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Změněno: 1. 12. 2009 16:59.
Anotace
K nejčastějším poruchám imunitního systému patří alergie a thma bronchiale. Tyto poruchy jsou řazeny mezi neinfekční choroby hromadného výskytu nynější populace, je u nich pozorován rostoucí trend a postihují i děti. V České republice zasahují v současné době alergická onemocnění do života přibližně 30% dětí a u 7 % dětí trpí projevy astmatu. Děti s alergickými potížemi a s astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému. Učitel by měl být rovněž schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal astmatický záchvat, či se u něj vyskytly jiné akutní alergické stavy. Z výzkumné sondáže do prostředí vybraných základních škol vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů.
Anotace anglicky
The most often immune system disorders are allergies, especially Asthma bronchiale. These disorders is one of the group of non-infectious diseases with greatest occurence among current population, an increasing trend is observed and also children suffer from these disorders. Nowdays in the Czech Republic, two allergic diseases become a part of life among 30 % of children and 7 % of children suffer from asthma. Children suffering from allergic disorders and asthma spend essential part of their time in school. Therefore it is important to arrange the class environment in order not to needlessly cause pupils health troubles. Teacher should be informed about the presence of child suffering from immune system disorder in the vlase. Teacher should be also able to give his pupil first aid in case of asthma attack or acute allergy. The research sound from environment of selected elementary schools shows that it is essential to improve awareness of teachers
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 08:26