2009
Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
CHMELÍK, Jiří a Jiří SOCHORZákladní údaje
Originální název
Virtual Environment for Designing Geometrical Sculptures
Název česky
Virtuální prostředí pro navrhování geometrických soch
Autoři
CHMELÍK, Jiří (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika, garant)
Vydání
Goteborg, Sweden, Sigrad '09,The Annual Sigrad Conference, Special Theme: Visualization and Design, od s. 11-18, 8 s. 2009
Nakladatel
Chalmers University of Technology
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švédsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14330/09:00037390
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISSN
Klíčová slova česky
geometrické sochy; virtuální prostředí;
Klíčová slova anglicky
geometrical sculptures; virtual environment; human-computer interaction;
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 11. 2010 20:57, Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
V originále
We present a system for designing geometric sculptures in semi-immersive virtual environment. The design of our application is based on polyhedra sculptures - the same idea that G. W. Hart used for his "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Our main contribution is the utilization of new interaction techniques. Thanks to a visualization method combining stereoscopy and classic rendering methods, users - artists have much better perception of complex spatial shape of the sculpture. Spatial, human-scale input provides intuitive way to manipulate and modify sculpture directly in the VE. This new working environment allows users to focus more on a designing task. In this paper we describe the a concept of polyhedra based sculptures, virtual environment and virtual tools for working with the shape of sculpture, interaction techniques and auxiliary elements for facilitation of a design process.
Česky
Představujeme systém pro navrhování geometrických soch ve virtuálním prostředí. Aplikace je založena na sochách na mnohostěnech - stejnou myšlenku použil i G. W. Hart pro v jeho práci: "Sculptures from symmetrically arranged planar components". Našim hlavním přínosem je využití nových interakčních technik. Díky vizualizační metodě kombinující stereoskopii a klasické techniky vykreslování může uživatel-umělec mnohem lépe vnímat komplikovaný tvar sochy. Prostorový vstup poskytuje intuitivní cestu pro manipulaci a modifikaci sochy přímo ve virtuálním prostředí. Toto nové pracovní prostředí umožňuje uživateli více se soustředit na navrhování soch. V tomto článku popisujeme myšlenku soch založených na mnohostěnech, virtuální prostředí a virtuální nástroje pro práci s tvarech sochy, interakční techniky a pomocné prvky pro zjednodušení procesu návrhu.
Návaznosti
LC06008, projekt VaV |
|