D 2009

Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.

TRNOVÁ, Eva a Josef TRNA

Základní údaje

Originální název

Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.

Název anglicky

Family science education as a source of motivation of gifted students.

Autoři

TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Brno, Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. od s. 236-242, 7 s. 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037405

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5039-6

Klíčová slova česky

rodinné přírodovědné vzdělávání; motivace; přírodovědné nadání; hands-on aktivita

Klíčová slova anglicky

family science education; motivation; science gifts; hands-on activity

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 09:10, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Anotace

V originále

Vliv rodiny a školy na rozvoj nadání žáka je všeobecně uznáván. Propojení vlivu rodiny a školy může být velmi silným motivačním stimulem pro tento rozvoj. Prezentovaný výzkum ukazuje poměrně silnou vazbu mezi školním přírodovědným vzděláváním žáků a rodinným přírodovědným vzděláváním, kterým rozumíme přenos školních poznatků do rodiny žáka. Školní přírodovědné poznatky mohou být využity v celoživotním vzdělávání dospělých. Zpětně může být vytvořena pozitivní rodinná atmosféra k přírodovědě a školnímu přírodovědnému vzdělávání. Pro rodinné přírodovědné vzdělávání je také třeba nalézt specifické metody, formy a prostředky.

Anglicky

The family and school influence on the development of student gifts is commonly approved. Interconnection of family and school influences can be a very strong motivational incentive to this development. Presented research indicates the relatively strong relation between school science education of student and family science education, which we define as the transfer of school knowledge into student family. School science knowledge can be used in the lifelong learning of adults. Respectively a positive family atmosphere for science and school science education can be created. It is necessary to find special methods, forms and instruments for family science education.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání