2009
Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
TRNOVÁ, Eva a Josef TRNAZákladní údaje
Originální název
Rodinné přírodovědné vzdělávání jako zdroj motivace nadaných žáků.
Název anglicky
Family science education as a source of motivation of gifted students.
Autoři
TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) a Josef TRNA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Brno, Nadaní žáci - výzva pro učitele. Sborník referátů z mezinárodního semináře. od s. 236-242, 7 s. 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037405
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5039-6
Klíčová slova česky
rodinné přírodovědné vzdělávání; motivace; přírodovědné nadání; hands-on aktivita
Klíčová slova anglicky
family science education; motivation; science gifts; hands-on activity
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2017 09:10, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Vliv rodiny a školy na rozvoj nadání žáka je všeobecně uznáván. Propojení vlivu rodiny a školy může být velmi silným motivačním stimulem pro tento rozvoj. Prezentovaný výzkum ukazuje poměrně silnou vazbu mezi školním přírodovědným vzděláváním žáků a rodinným přírodovědným vzděláváním, kterým rozumíme přenos školních poznatků do rodiny žáka. Školní přírodovědné poznatky mohou být využity v celoživotním vzdělávání dospělých. Zpětně může být vytvořena pozitivní rodinná atmosféra k přírodovědě a školnímu přírodovědnému vzdělávání. Pro rodinné přírodovědné vzdělávání je také třeba nalézt specifické metody, formy a prostředky.
Anglicky
The family and school influence on the development of student gifts is commonly approved. Interconnection of family and school influences can be a very strong motivational incentive to this development. Presented research indicates the relatively strong relation between school science education of student and family science education, which we define as the transfer of school knowledge into student family. School science knowledge can be used in the lifelong learning of adults. Respectively a positive family atmosphere for science and school science education can be created. It is necessary to find special methods, forms and instruments for family science education.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|