HRICOVÁ, Lenka. Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe. In VÍTKOVÁ, Marie a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 12 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe
Název anglicky Education of Persons with Hearing Impairment in Africa
Autoři HRICOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 s. 2009.
Nakladatel MU
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037409
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-188-1
Klíčová slova česky sluchové postižení v rozvojových zemích; školy pro neslyšící v Africe; vnější pomoc při vzdělávání sluchově postižených; evropské projekty na pomoc při vzdělávání sluchově postižených; charita; neziskové organizace; občanská sdružení
Klíčová slova anglicky hearing impairment in developing countries; schools for deaf in Africa; outsider help with education of hearing impaired; european projects for help with education of hearing impaired; charity; non-governmental organisations; civic associations
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Hricová, Ph.D., učo 79581. Změněno: 9. 3. 2011 10:07.
Anotace
Ačkoli se konference k výzkumnému záměru Katedry speciální pedagogiky na brněnské Masarykově univerzitě v roce 2009 týká speciálních potřeb žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, napadlo mne k jejímu tématu Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním vytvořit příspěvek týkající se vzdělávání dětí, které jsou sociálně znevýhodněné mimo Českou republiku a mimo Evropu. A sice zamířím do Afriky. Článek se týká vzdělávání afrických dětí a podpory jejich vzdělávání evropskými zeměmi. Je zaměřen na pomoc při vzdělávání dětí v Africe a na základní podporu, která má na tuto oblast velký vliv. Těžištěm není přímo vzdělávací proces jako takový, ale především vytváření podmínek pro vzdělávání dětí v Africe, neboť potřeba podpory a pomoci v tomto ohledu je v chudých afrických zemích veliká. Konkrétně je článek zaměřen na sluchově postižené žáky. Výsledky šetření byly získány v rámci teoretického výzkumu.
Anotace anglicky
Although the conference based on the research intention of the Department for Special Education at Masaryk University in Brno in 2009 deals with the special needs of pupils in the context of the Framework Education Programme for Basic Education, I would like to contribute to the topic Education of socially disadvantaged children with a report about educating sociálky disadvantaged children outside of the Czech Republic and Europe. Namely, my target is Africa. The article covers education of African children and the basic support dominy from European countries, which is very important in that region. The emphasis is not on the educational process itself but on creating conditions for educating children in Africa. There is a great need for support and help in poor African countries. To be more specific, the article focuses on hearing impaired children. The results have been obtained during a theoretical research.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 00:22