Detailed Information on Publication Record
2009
Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe
HRICOVÁ, LenkaBasic information
Original name
Situace v oblasti vzdělávání sluchově postižených v Africe
Name (in English)
Education of Persons with Hearing Impairment in Africa
Authors
HRICOVÁ, Lenka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 12 pp. 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00037409
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-188-1
Keywords (in Czech)
sluchové postižení v rozvojových zemích; školy pro neslyšící v Africe; vnější pomoc při vzdělávání sluchově postižených; evropské projekty na pomoc při vzdělávání sluchově postižených; charita; neziskové organizace; občanská sdružení
Keywords in English
hearing impairment in developing countries; schools for deaf in Africa; outsider help with education of hearing impaired; european projects for help with education of hearing impaired; charity; non-governmental organisations; civic associations
Tags
Reviewed
Změněno: 9/3/2011 10:07, PhDr. Lenka Hricová, Ph.D.
V originále
Ačkoli se konference k výzkumnému záměru Katedry speciální pedagogiky na brněnské Masarykově univerzitě v roce 2009 týká speciálních potřeb žáků v kontextu rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, napadlo mne k jejímu tématu Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním vytvořit příspěvek týkající se vzdělávání dětí, které jsou sociálně znevýhodněné mimo Českou republiku a mimo Evropu. A sice zamířím do Afriky. Článek se týká vzdělávání afrických dětí a podpory jejich vzdělávání evropskými zeměmi. Je zaměřen na pomoc při vzdělávání dětí v Africe a na základní podporu, která má na tuto oblast velký vliv. Těžištěm není přímo vzdělávací proces jako takový, ale především vytváření podmínek pro vzdělávání dětí v Africe, neboť potřeba podpory a pomoci v tomto ohledu je v chudých afrických zemích veliká. Konkrétně je článek zaměřen na sluchově postižené žáky. Výsledky šetření byly získány v rámci teoretického výzkumu.
In English
Although the conference based on the research intention of the Department for Special Education at Masaryk University in Brno in 2009 deals with the special needs of pupils in the context of the Framework Education Programme for Basic Education, I would like to contribute to the topic Education of socially disadvantaged children with a report about educating sociálky disadvantaged children outside of the Czech Republic and Europe. Namely, my target is Africa. The article covers education of African children and the basic support dominy from European countries, which is very important in that region. The emphasis is not on the educational process itself but on creating conditions for educating children in Africa. There is a great need for support and help in poor African countries. To be more specific, the article focuses on hearing impaired children. The results have been obtained during a theoretical research.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|