KUBIATKO, Milan a Zuzana HALÁKOVÁ. High school students relation to information and communication technologies in the context of biology. E - Pedagogium. 2009, roč. 9, č. 1, s. 20-30. ISSN 1213-7758.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název High school students relation to information and communication technologies in the context of biology
Název česky Vzťah študentov stredných škôl k používaniu informačných a komunikačných technológií pri vyučovaní biológie
Autoři KUBIATKO, Milan (703 Slovensko, garant, domácí) a Zuzana HALÁKOVÁ (703 Slovensko).
Vydání E - Pedagogium, 2009, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037425
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky attitudes; information and communication technologies; biology; students; questionnaire
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PaedDr. Milan Kubiatko, PhD., učo 108312. Změněno: 8. 3. 2013 10:05.
Anotace
In our contribution we focused on finding the diff erences between genders according to computer attitudes. A questionnaire with 33 Likert type items was used in our research. The sample consists of 518 students from 9 high schools. Data were evaluated with factor analysis, ANOVA, Pearsons chi-square test, Pearsons product moment and for finding out reliability of questionnaire we used Cronbachs alpha. The results of the questionnaire were divided into five dimensions in the concrete 1. The positive influence of ICT, 2. The negative influence of ICT, 3. Advantages of ICT, 4. ICT used in biology lesson, 5. Disadvantages of ICT. Totally, boys have more positive attitudes than girls.
Anotace česky
V článku sme sa zamerali na zistenie rozdielov v postojoch k IKT medzi chlapcami a diečatami. Ako výskumný nástroj bol použitý škálovaný dotazník podľa Likerta s 33 položkami. Výskumnú vzorku tvorilo 518 študentov z 9 stredných škôl. Získané dáta boli vyhodnocované pomocou faktorovej analýzy, analýzy rozptyli, chí-kvadrátu, Pearsonovho korelčného koeficientu a pre zistenie reliability výskumného nástroja bolo použité Cronbachovo alfa. Položky v dotazníku boli rozdelené do piatich dimenzií, konkrétne: 1. Pozitívny vpylv IKT, 2. Negatívny vplyv IKT, 3. Výhody IKT, 4. Používanie IKT na hodinách biológie, 5. Nevýhody IKT. Súhrnne je možné konštatovať, že chlapci mali pozitívnejší postoj k IKT ako dievčatá.
VytisknoutZobrazeno: 30. 8. 2024 21:58