C 2009

Základy psychologie komunikace

VYBÍRAL, Zbyněk

Základní údaje

Originální název

Základy psychologie komunikace

Název česky

Základy psychologie komunikace

Název anglicky

The Basics of the Psychology of Communication

Autoři

VYBÍRAL, Zbyněk (203 Česká republika, garant)

Vydání

Bratislava, Hradiská, E., Brečka, S., Vybíral, Z.: Psychológia médií, od s. 34-52, 19 s. Učebnice masmediálne, 2009

Nakladatel

Eurokódex

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14230/09:00037444

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-89447-12-1

Klíčová slova česky

komunikace; vyjadřování; verbální; neverbální

Klíčová slova anglicky

communication; verbal; nonverbal

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 12. 2009 17:25, prof. PhDr. Zbyněk Vybíral, Ph.D.

Anotace

V originále

Pojednání o základech komunikace se v úvodu vyrovnává s otázkou: Co je komunikace? Navazují popis a analýza procesu, obsahu a důvodů komunikování. V rámci forem komunikování jsou probrány nejen verbální a neverbální stránka, ale také vybrané dnešní aspekty jako anglicismy, terminologie, redundance nebo funkce otázek. Komunikace v médiích slouží také klamání adresátů a je dovedností z oblasti přetvářky a manipulace. Autor se věnuje rovněž proměnám komunikace ve věku technologií a zakončuje základní charakteristikou rozhovoru.

Anglicky

The introductory chapter of the book pays attention to the content, process and meaning of communication in human life. And particularly in the massmedia-word. The reason for communication via media might be e.g. deception and coercion, as well. Communication could be seen as a social skill for fulfilling a scope of motivation related to diverse secret, or private aims. Author describes e.g. the use of English words within Czech language, or technical terms in interactions. Some other psychological and coercive aspects of the communication are described. The chapter ends with the brief analysis of interview.

Návaznosti

MSM0021622406, záměr
Název: Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Psychologické a sociální charakteristiky dětí, mládeže a rodiny, vývoj osobnosti v době proměn moderní společnosti