HAVELKOVÁ, Marie a Pavel MENŠÍK. K cílům a úkolům celoživotního vzdělávání učitelů vyučujících. In CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ/ LIFELONG LEARNING OF TEACHERS. 1. vyd. Brno: TRIBUN EU,s.r.o., Brno, 2009, s. 88-93. EDUCO, č. 7. ISBN 978-80-7399-886-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název K cílům a úkolům celoživotního vzdělávání učitelů vyučujících
Název česky K cílům a úkolům celoživotního vzdělávání učitelů vyučujících
Název anglicky (To Goals and Tasks of Lifelong Education of Teachers Teaching Health Education and Biology with the Bounds of Man and Health Field.
Autoři HAVELKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant) a Pavel MENŠÍK (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ/ LIFELONG LEARNING OF TEACHERS, od s. 88-93, 6 s. EDUCO, č. 7, 2009.
Nakladatel TRIBUN EU,s.r.o., Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037468
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7399-886-8
Klíčová slova česky Dotazník - genetika - Mendelovy zákony - Morganovy zákony - základní genetické pojmy - učebnice přírodopisu - Mendelianum - názorné pomůcky - výuka.
Klíčová slova anglicky Questionnaire - genetics - Laws of Mendel - Laws of Morgan - basic genetics terminology - Natural Science textbooks - Mendelianum - visual aid teaching.
Změnil Změnila: doc. MUDr. Marie Havelková, CSc., učo 1564. Změněno: 31. 3. 2010 10:35.
Anotace
Bylo by logické, kdyby úvahy o tom, jaká témata v rámci celoživotního vzdělávání učitelům především nabízet, vyplývaly z toho, co je v daném oboru nejvíce potřebné. Protože to, co je nejvíce potřebné, se odvíjí od problémů, které v dané oblasti existují. Je úkolem výzkumu tyto problémy identifikovat. Základní otázkou předběžného výzkumu bylo zjistit, který z předmětů vyučovaných v rámci výše zmíněných oborů, potřebují současní učitelé našich základních škol nejvíce doplňovat, probírat a diskutovat, neboť jim jeho výuka nebo výuka některých z jeho kapitol činí potíže. Bylo zjištěno, že tímto předmětem je jednoznačně genetika. Proto byl další výzkum zaměřen na zkoumání příčin, proč je to právě genetika, a dále na zjištění, jak je vlastně na našich základních školách v současnosti genetika vyučována.
Anotace anglicky
It would be logical if considerations which themes should be offered with the bounds of lifelong education to teachers would unfold from what is in given field most necessary. Because what is the most necessary is unfold from problems that exist in given field. The aim of this research is to identify these problems. The basic question of preliminary research was to find out which subject taught in the bounds of Health Education and Natural History teachers need to fill in, go through and discuss the most, because teaching the subjects or some of their parts causes them problems. It was found out that the problem part is undoubtedly - genetics. For that reason, next research was aimed at examination why it is just genetics, and how is genetics taught these days in our elementary schools.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 10. 6. 2024 01:41