D 2009

Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Základní údaje

Originální název

Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení

Název česky

VOLBA POVOLÁNÍ U ŽÁKŮ SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ

Název anglicky

CAREER CHOICE OF PUIPILS WITH SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant)

Vydání

Paido. Brno, VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, od s. 300-318, 18 s. 2009

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037489

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-188-1

Klíčová slova anglicky

Professional orientation; pupil with specific learning difficulties; education; secondary education; teacher
Změněno: 14. 2. 2010 12:38, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Anotace

V originále

Problematika profesní orientace u dospívajících jedinců s postižením je stále v popředí zájmu našich i zahraničních odborníků. Záměrem našeho příspěvku je prezentovat výzkum, který byl realizovaný ve speciálních třídách pro žáky se specifickými poruchami učení při základních škol ve městě Brně. Respondenty byli žáci 9. ročníků a zajímal nás jich profesní záměr, volba střední školy a okolnosti, které tuto volbu ovlivňují.

Anglicky

The area of professional orientation at grow-up students with special needs is in the front of interest of our and foreign specialists. The aim of our articel is to present the research which was realised in special classes for pupils with specific learning difficulties at basic schools in Brno. Respondents were the pupils of the last year of study and we were intrested in their professional interest, choice of high school and conditions which have influence on their choice.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání