BARTOŇOVÁ, Miroslava. Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení (CAREER CHOICE OF PUIPILS WITH SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES). In VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009. Paido. Brno: Paido, 2009, p. 300-318, 18 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Volba povolání u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech VOLBA POVOLÁNÍ U ŽÁKŮ SE SPECIFICKÝMI PORUCHAMI UČENÍ
Name (in English) CAREER CHOICE OF PUIPILS WITH SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Paido. Brno, VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Sborník z konference s mezinárodní účastí. Výzkumný záměr MSM0021622443. Brno: Paido, 2009, p. 300-318, 18 pp. 2009.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00037489
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-188-1
Keywords in English Professional orientation; pupil with specific learning difficulties; education; secondary education; teacher
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 14/2/2010 12:38.
Abstract
Problematika profesní orientace u dospívajících jedinců s postižením je stále v popředí zájmu našich i zahraničních odborníků. Záměrem našeho příspěvku je prezentovat výzkum, který byl realizovaný ve speciálních třídách pro žáky se specifickými poruchami učení při základních škol ve městě Brně. Respondenty byli žáci 9. ročníků a zajímal nás jich profesní záměr, volba střední školy a okolnosti, které tuto volbu ovlivňují.
Abstract (in English)
The area of professional orientation at grow-up students with special needs is in the front of interest of our and foreign specialists. The aim of our articel is to present the research which was realised in special classes for pupils with specific learning difficulties at basic schools in Brno. Respondents were the pupils of the last year of study and we were intrested in their professional interest, choice of high school and conditions which have influence on their choice.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/7/2024 18:49