D 2009

Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření

PROCHÁZKOVÁ, Lenka, Marie HAVELKOVÁ a Petr KACHLÍK

Základní údaje

Originální název

Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření

Název česky

Možnosti prevence poruch příjmu potravy v rámci výuky oboru Výchova ke zdraví na Pedagogické fakulte v Brně v reflexi výzkumného šetření

Název anglicky

Possibilities of prevention of eating disorders in the field of teaching Health Education at the Pedagogical Faculty in Brno in the reflection of the research investigation

Autoři

PROCHÁZKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant), Marie HAVELKOVÁ (203 Česká republika) a Petr KACHLÍK (203 Česká republika)

Vydání

Masarykova univerzita. Brno, KACHLÍK, P., MUŽÍK, V. (Eds.). Program Zdraví 21 a výchova ke zdraví 2009. Sborník z konference KALOKAGATHIE Fórum výchovy ke zdraví XII. od s. 857-877, 21 s. 2009

Nakladatel

MSD, spol. s. r. o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037514

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4996-3

Klíčová slova česky

Poruchy příjmu potravy; výzkumné šetření; dotazník; žáci

Klíčová slova anglicky

Eating disorders; research investigation; questionnaire; pupils

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 12. 2009 11:28, doc. MUDr. Petr Kachlík, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek informuje o dílčích výsledcích, jež byly získány pomocí anonymního dotazníkového šetření, kterým byli osloveni žáci brněnských základních škol. Studie mapovala vědomosti, znalosti, postoje a informační potřeby žáků i učitelů o problematice PPP. Z výsledků vyplynula nutnost zvýšit o těchto excesech informovanost, a to nejen u žáků, ale i u učitelů. Rezultáty z dotazníku budou využity při transformaci sylabu předmětů katedry v pregraduální výuce učitelů a zejména při přípravě sylabů předmětů pro kombinovanou formu studia.

Anglicky

The contribution of information on partial results, which were obtained using an anonymous questionnaire survey, students who were approached elementary schools in Brno. The study charted the knowledge, skills, attitudes and information needs of students and teachers on the issue of eating disorders. The results revealed the need to increase awareness about these excesses, not just the pupils but also teachers. Resultat from the questionnaire will be used in transforming the Department of syllabus of courses in undergraduate education teachers, and especially in preparing syllab of courses combined form of study.

Návaznosti

MSM0021622421, záměr
Název: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století