C 2009

Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen

BENEŠOVÁ, Pavla

Základní údaje

Originální název

Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen

Název česky

Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU

Název anglicky

Physical movement in German language teaching in learners with SLD

Autoři

BENEŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)

Vydání

1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, od s. 11-23, 13 s. Pd-52/09-02/58, 2009

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037518

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-5074-7

Klíčová slova anglicky

foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2010 18:26, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.

Anotace

V originále

Die körperliche Bewegung kann im Fremdsprachenunterricht verschiedene Rollen annehmen. Im Prinzip kann sie die verbale Sprache begleiten (z. B. Chants und Raps, klatschen beim Singen oder Gestik beim Sprechen), oder sie kann die verbale Sprache vollwertig ersetzen (z. B. Pantomime oder Action Stories). Im vorliegenden Artikel werden praktische Beispiele für den Einsatz im Deutschunterricht methodisch beschrieben. Darüber hinaus werden eine Aktionsforschung und deren Ergebnisse präsentiert (Frühling 2009).

Česky

Tělesný pohyb může ve výuce cizího jazyka plnit několik úloh. V zásadě může doprovázet verbální komunikaci (např. chanty, rapy, tleskání při zpěvu nebo gestikulování při mluvení), nebo ji může plnohodnotně nahradit (např. pantomima nebo příběhy Action Stories). V následujícím příspěvku jsou metodicky popsány praktické příklady pro použití v hodinách německého jazyka. Kromě toho je zde také prezentován akční výzkum a jeho výsledky (jaro 2009).

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání