2009
Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen
BENEŠOVÁ, PavlaZákladní údaje
Originální název
Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen
Název česky
Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
Název anglicky
Physical movement in German language teaching in learners with SLD
Autoři
BENEŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant)
Vydání
1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, od s. 11-23, 13 s. Pd-52/09-02/58, 2009
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
němčina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00037518
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5074-7
Klíčová slova anglicky
foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 18. 1. 2010 18:26, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
Die körperliche Bewegung kann im Fremdsprachenunterricht verschiedene Rollen annehmen. Im Prinzip kann sie die verbale Sprache begleiten (z. B. Chants und Raps, klatschen beim Singen oder Gestik beim Sprechen), oder sie kann die verbale Sprache vollwertig ersetzen (z. B. Pantomime oder Action Stories). Im vorliegenden Artikel werden praktische Beispiele für den Einsatz im Deutschunterricht methodisch beschrieben. Darüber hinaus werden eine Aktionsforschung und deren Ergebnisse präsentiert (Frühling 2009).
Česky
Tělesný pohyb může ve výuce cizího jazyka plnit několik úloh. V zásadě může doprovázet verbální komunikaci (např. chanty, rapy, tleskání při zpěvu nebo gestikulování při mluvení), nebo ji může plnohodnotně nahradit (např. pantomima nebo příběhy Action Stories). V následujícím příspěvku jsou metodicky popsány praktické příklady pro použití v hodinách německého jazyka. Kromě toho je zde také prezentován akční výzkum a jeho výsledky (jaro 2009).
Anglicky
The physical movement can have various functions. It can be as a supporting element of verbal communication (chants or raps, hand-clapping by singing or gesticulations by speaking) or it can adequately substitute the verbal communication. The paper describes some practical activities to apply on German language classes. In addition we present the results of the survey conducted in the spring 2009.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|