BENEŠOVÁ, Pavla. Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen. In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 11-23. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen
Název česky Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
Název anglicky Physical movement in German language teaching in learners with SLD
Autoři BENEŠOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant).
Vydání 1. vyd. Brno, Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD, od s. 11-23, 13 s. Pd-52/09-02/58, 2009.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00037518
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-5074-7
Klíčová slova anglicky foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 18. 1. 2010 18:26.
Anotace
Die körperliche Bewegung kann im Fremdsprachenunterricht verschiedene Rollen annehmen. Im Prinzip kann sie die verbale Sprache begleiten (z. B. Chants und Raps, klatschen beim Singen oder Gestik beim Sprechen), oder sie kann die verbale Sprache vollwertig ersetzen (z. B. Pantomime oder Action Stories). Im vorliegenden Artikel werden praktische Beispiele für den Einsatz im Deutschunterricht methodisch beschrieben. Darüber hinaus werden eine Aktionsforschung und deren Ergebnisse präsentiert (Frühling 2009).
Anotace česky
Tělesný pohyb může ve výuce cizího jazyka plnit několik úloh. V zásadě může doprovázet verbální komunikaci (např. chanty, rapy, tleskání při zpěvu nebo gestikulování při mluvení), nebo ji může plnohodnotně nahradit (např. pantomima nebo příběhy Action Stories). V následujícím příspěvku jsou metodicky popsány praktické příklady pro použití v hodinách německého jazyka. Kromě toho je zde také prezentován akční výzkum a jeho výsledky (jaro 2009).
Anotace anglicky
The physical movement can have various functions. It can be as a supporting element of verbal communication (chants or raps, hand-clapping by singing or gesticulations by speaking) or it can adequately substitute the verbal communication. The paper describes some practical activities to apply on German language classes. In addition we present the results of the survey conducted in the spring 2009.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 10. 5. 2024 18:04