Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{859332, author = {Horká, Hana}, address = {Brno}, booktitle = {Rybičková, M., Hladík, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo.}, edition = {první}, keywords = {Axiological dimension in education; value curriculum; ecological responsibility; ecological/environmental education; goals in affective domain; competence of value-life-orientation}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7318-904-4}, pages = {190-195}, publisher = {Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně}, title = {Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 859332 AU - Horká, Hana PY - 2009 TI - Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost PB - Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně CY - Brno SN - 9788073189044 KW - Axiological dimension in education KW - value curriculum KW - ecological responsibility KW - ecological/environmental education KW - goals in affective domain KW - competence of value-life-orientation N2 - Autorka poukazuje na možnosti uvádění dítěte do světa významů a hodnot pod zorným úhlem utváření vztahu žáků k přírodě. Vychází z výsledků výzkumů a z toho, že nová interpretace obsahu a pojetí vzdělávání je spojována s osvojováním vědění a dovedností, kritického myšlení, vlastností a hodnotové orientace. Zamýšlí se nad tím, jak lze děti zaujmout a získat pro ochranu přírody, jak prosadit do jejich vědomí nový systém hodnot, nový smysl pro míru, orientující člověka ke skromnosti a umírněné spotřebě. V kurikulárních materiálech jsou vyjádřeny hodnotové zřetele a počítá se s tím, že konkretizaci provede učitel, kompetentní zprostředkovávat poznání o smysluplnosti a významech lidského chování a aktivit, vhodně motivovat a funkčně propojit cíle afektivní s kognitivními. ER -
HORKÁ, Hana. Hodnotová dimenze vzdělávání a ekologická odpovědnost. In \textit{Rybičková, M., Hladík, J. (ed) Škola v proměnách: Učitel-žák-učivo.}. první. Brno: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009, s.~190-195. ISBN~978-80-7318-904-4.
|