J 2009

Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Fremdsprachliche Lehrwerke und lernschwache Schüler

Název česky

Cizojazyčné učebnice a žáci s poruchami učení

Název anglicky

Foreign Language Textbooks and Students with Learning Difficulties

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Lingua viva, České Budějovice, Jihočeská univerzita, 2009, 1801-1489

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00037536

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učebnice cizích jazyků; analýza učebnic; poruchy učení; osvojování cizího jazyka

Klíčová slova anglicky

foreign language textbooks; analysis of textbooks; learning difficulties; learning of foreign language
Změněno: 31. 3. 2011 21:26, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Der Beitrag stellt die kurze Charakteristik eines modernen Lehrwerks für den Fremdsprachenunterricht sowie einige Aspekte der methodischen Konzeption von den fremdsprachlichen Lehrwerken vor, die effiziente Hilfen den lernschwachen Schülern beim Fremdsprachenlernen leisten sollen. Es werden auch Überlegungen zur Erstellung eines Kriterienrasters für eine spezifische Lehrwerkkritik.

Česky

Článek přináší stručnou charakteristiku moderní učebnice pro výuku cizích jazyků a některé aspekty metodické koncepce cizojazyčných učebnic,které by měly poskytnout žákům s poruchami učení účinnou pomoc. Zároveň jsou zde uvedeny úvahy pro vytvoření katalogu kritérií pro specifickou analýzu učebnic.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání