2009
Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Lenka GAJZLEROVÁZákladní údaje
Originální název
Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
Název česky
Rozvoj grafomotorických schopností v období před zahájením povinné školní docházky.
Název anglicky
Development of Pre-printing Skills before Commencement of Compulsory Education
Autoři
PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Lenka GAJZLEROVÁ
Vydání
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. od s. 85-103, 18 s. Speciální pedagogika, 2009
Nakladatel
MU
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-5032-7
Klíčová slova česky
motorika grafomotorik počáteční psaní narušená komunikační schopnost řečový vývoj dyslalie gravis balbuties opožděný vývoj řeči vývojová dysfázie suspektní vývojová dysfázie (dysfatické rysy) grafomotorické cviky a prvky grafomotorické programy
Klíčová slova anglicky
Motor skills fine motor skills initial writing impaired communication abilities speech development dyslalia gravis stammering (stuttering) hinder speech development developmental dysphasia suspected developmental dysphasia
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2012 10:18, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Problematice rozvoje grafomotoriky u dětí v předškolním věku je v současné době věnována pozornost řady autorů. Rozvoj motorických a hlavně pak grafomotorických schopností je u dítěte předškolního věku důležitou součástí celkového psychomotorického vývoje. Dosažení určité odpovídající úrovně je jednou z řady diagnostických kritérií pro zařazení dítěte do povinné školní docházky. My jsme svou pozornost zaměřily zvláště na rozdíly ve vývoji u dětí s narušenou komunikační schopností a u dětí intaktních s využitím vlastního stimulačního programu.
Anglicky
The issues of pre-printing skills development in pre-school children are currently dealt with by many authors. The development of motor and mainly pre-printing skills in pre-school children is an important part of the overall psychomotor development. The achievement of certain level in these skills is one of the diagnostic criteria for starting of compulsory education. In our paper we focus on the differences in development in children with impaired communication abilities and children without disabilities using a distinctive stimulation program.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|