Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag
BUDŇÁK, Jan. Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag (Classes of Contemporary German Fiction at PdF MU). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 2, No 2, p. 26-34. ISSN 1803-4411. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag |
Name in Czech | Současná krátká próza v němčině a její výuka na PdF MU |
Name (in English) | Classes of Contemporary German Fiction at PdF MU |
Authors | BUDŇÁK, Jan. |
Edition | Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-4411. |
Other information | |
---|---|
Original language | German |
Type of outcome | Article in a journal |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords in English | contemporary fiction; short fiction; German as a foreign language; course design; e learning |
Tags | International impact, Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. Jan Budňák, Ph.D., učo 187769. Changed: 15/12/2009 09:22. |
Abstract |
---|
Der Beitrag stellt einen Unterrichtsvorschlag zur deutschsprachigen Gegenwartsliteratur vor, so wie sie an einer Pädagogischen Fakultät unterrichtet werden kann. Zugleich stellt der Text den methodischen Ertrag des FRVS-Entwicklungsprojektes Nr. 1356/2009 dar |
Abstract (in Czech) |
---|
Na menších cizojazyčných katedrách Pedagogických fakult se zřídka věnuje pozornost specializovaným literárním tématům. V případě nejnovější krátké prózy má však toto opomenutí za následek ztrátu potenciálně velmi atraktivního zdroje pro nácvik čtenářské kompetence studentů, ale i jejich chuti číst (a nakonec i předávání tohoto postoje jejich budoucím žákům). Příspěvek tedy nabízí možný scénář zacházení s krátkou současnou prózou v kurzech na PdF. Současně je metodologickým shrnutím projektu FRVS/1356/2009. |
Abstract (in English) |
---|
How to handle contemporary literature is not the competence that has been stressed in university teacher training in the Czech Republic. Such neglect means, however, losing a potent source of reading skill training as well as the students and their future pupils desire to read. The paper gives a possible course design for the contemporary short German fiction, aimed at students of German language at Faculties of Education. At the same time, it is the methodical resume of a FRVS project (FRVS/1356/2009). |
PrintDisplayed: 24/9/2024 03:51