BUDŇÁK, Jan. Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag (Classes of Contemporary German Fiction at PdF MU). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, 2009, vol. 2, No 2, p. 26-34. ISSN 1803-4411.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Deutschsprachige Kurzprosa der Gegenwart an der Pädagogischen Fakultät: ein Unterrichtsvorschlag
Name in Czech Současná krátká próza v němčině a její výuka na PdF MU
Name (in English) Classes of Contemporary German Fiction at PdF MU
Authors BUDŇÁK, Jan.
Edition Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, Brno, Masarykova univerzita, 2009, 1803-4411.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English contemporary fiction; short fiction; German as a foreign language; course design; e learning
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jan Budňák, Ph.D., učo 187769. Changed: 15/12/2009 09:22.
Abstract
Der Beitrag stellt einen Unterrichtsvorschlag zur deutschsprachigen Gegenwartsliteratur vor, so wie sie an einer Pädagogischen Fakultät unterrichtet werden kann. Zugleich stellt der Text den methodischen Ertrag des FRVS-Entwicklungsprojektes Nr. 1356/2009 dar
Abstract (in Czech)
Na menších cizojazyčných katedrách Pedagogických fakult se zřídka věnuje pozornost specializovaným literárním tématům. V případě nejnovější krátké prózy má však toto opomenutí za následek ztrátu potenciálně velmi atraktivního zdroje pro nácvik čtenářské kompetence studentů, ale i jejich chuti číst (a nakonec i předávání tohoto postoje jejich budoucím žákům). Příspěvek tedy nabízí možný scénář zacházení s krátkou současnou prózou v kurzech na PdF. Současně je metodologickým shrnutím projektu FRVS/1356/2009.
Abstract (in English)
How to handle contemporary literature is not the competence that has been stressed in university teacher training in the Czech Republic. Such neglect means, however, losing a potent source of reading skill training as well as the students and their future pupils desire to read. The paper gives a possible course design for the contemporary short German fiction, aimed at students of German language at Faculties of Education. At the same time, it is the methodical resume of a FRVS project (FRVS/1356/2009).
PrintDisplayed: 24/9/2024 03:51